Fre 17e Jan...

... å mer än halva januari har passerat.
För 14 år sen var det en måndag o jag var övergravid (bf var 15e..)
Jag mådde dåligt, kunde inte sova, hade ont överallt o han var väl fullgången i storlek så efter koll hos mödravården så skickades jag in till förlossningen där dom skrev in mig.
Förmodligen gjorde dom det pga av de tidigare graviditeterna med allt strul o allt strul jag hade under tiden jag väntade honom...
Å där fick jag gå å vänta.....

Kallare idag, -3C.
Snöväder väntas in men man kan ju hoppas på att det missar oss....
Kan tyckas larvigt att dom varnar för snöväder med ca 10 cm snö men här har vi ju blåsten som ställer till det.
Det bildas drivor på ½ m på nolltid o skapar isbanor när snön poleras över vägarna av blåsten.
Det är skrämmande hur illa det är med all kommunikation i form av tåg o dyl som havererar så fort det kommer lite snö.
Men ju mer invecklat det blir tekniskt, desto mer sårbart blir det.

Idag ska jag plocka fram min ljuvligt varma dunjacka iaf, den har har fått vila hittills denna säsongen.
Men nu när det är minusgrader o blåst vill jag ha den.

Bakade ljuvligt goa bullar igår med smör, kanel, kardemumma o vanilj.
Längesen jag gjorde knutar, tog ett tag innan jag kom på tekniken :)

Denna dag då??
Först frukost, en kladdkaka ska bakas, disk o en dusch...

I helgen har Spinnrockarna (dansklubb i Kalmar..) öppet hus, man får prova på de olika danserna dom har kurser för.
Så det blir nog en tur in dit imorrn om inte vädret ställer till det.
Tänkte gå på både bugg o boogie woogie, kul att få se hur det ser ut där.
Tyvärr har dom ingen kurs för Jive, det hade jag verkligen velat lära mig.
Har aldrig blivit av att jag har åkt in där o tittat innan men nu har man ju tillfälle för det.
Vet inte om det blir nåt Let's dance på tv4 i år, det brukar ju ha dragit igång vid denna tiden.

Det är foxfrossa i Växjö men jag är ingen foxare.
Jag gillar fox i klassisk stil med lite mjukare rörelser.
Men jag fixar inte när dom står å nöter på samma ställe i 1 min innan dom tar ett steg för att förflytta sig.
Jag är konservativ som en gammal ek...
Är det fox så är det fox, är det bugg så är det bugg..
Det är kul nån gång att foxa snabbt men jag vill ha bugg när det är bugg.
För mig är det rock'n'roll som är livet o det har det varit sen jag var 15 år :))
Jag vill ha speed, spin o klackarna i taket.. :))

Nä, dags att skaka igång denna dagen....

HA EN BRA DAG !!!
Haha, jag är väl kanske inte riktigt lika vig som henne... =))


Boogie Woogie....
Jag är väl inte så bra på å hjula o slå volter kanske... oooops... :D


Kommentarer

  1. Då är våra pojkar nästan jämngamla? Eller så fyller din 15? Benjamin fyller 14 nu nästa lördag.
    Visst är det underbart att dansa? Jag älskar det - NÄSTAN alla former. Jag har otroligt svårt för "gnussandet".. Skulle aldrig falla mig in dessvärre. Visst dansade jag "tryckare" när jag var fjortis - men det var innan jag lärde mig att dansa - efter det känner jag inte att jag behöver luta mig på någon i en dans. Och man kan dansa sensuellt, flirtigt utan att smeta fast sig vid någon annan..Men det är ju jag det..

    Kyla? Usch och blä!!! Här på västkusten blåser det alltid. Så det snöar från sidan. Äckligt.

    Hoppas du har en bra helg!
    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg