Nu är glada....


.... julen slut, slut, slut...
Nu så åker skiten ut, ut, ut.... :)

Ja, då har alla helger passerat, imorrn är det vardag på allvar igen.
Även om jag inte har nåt jobb att gå till är det skönt när det återgår till vanliga rutiner igen. 
Mina barn börjar skolan på tors iaf.

Har återkommit hem ef en helg hos Kärleken.
Var ju på dans i fre kväll o det var ok men inte mer.
Ibland så "funkar" det inte riktigt av olika orsaker så är det bara...
Men man får göra det bästa av det när man är där..
Men det kommer väl fler kvällar även om det dröjer ett tag antar jag.

Tejpningen fortsätter göra underverk för foten, inte för att jag är "botad" på nå vis men sån enorm lindring jag fått av det är det som himmelriket mot innan..

Idag har vi firat en kär gammal släkting, hon klockade in på 86 år idag !!!
Allt över 85 år är rätt imponerande tycker jag =))

Enkel middag fick det bli för Lill-loppan o mig, risgröt med surdegsmacka m skinka.
Ack så gott !!!
Inte så mycket att välja på när jag varit borta i 3 dagar =))

Imorrn ska vi plocka ner julsakerna, få ljust o fräscht igen ef julens massiva röda färg.
I i stort sett alla länder så anses julen vara slut ef Trettonhelgen men vi i Sverige håller på det till Tjugondagknut.
Varför vet jag inte...
Dom pratade om det i Nyhetsmorgon igår men jag fick aldrig nån riktig reda i varför det är så..
Men för mig är julen slut när trettondagen passerat så jag plockar alltid ner efter det.

För mig är traditioner viktiga, att man håller på tiderna när det ska vara.
Men folk kan inte vänta idag....
Allt ska tas ut i förskott, sen har dom tröttnat när helgerna kommit halvvägs..
Har ju sett rent konkret här hemma o runt omkring o via fb att en del sätter upp adventsstakar o stjärnor 1-2 v innan advent ens börjat..
Tomtar åker upp på samma gg, tacka för att man blir trött på det innan ens julen är slut..
Såg via fb att en del plockade ner julsaker innan det ens var nyår...

Nu pratar alla om våren o hur ljuvligt det ska bli...
Ja, med ljuset, men här är vårarna så jävulens iskalla så det är inget jag ser fram emot direkt.
Folk sitter o fryser sig blåa på uteserveringar i början på april bara för att man SKA sitta på uteservering..

Sen eftersträvas sommaren....
Sommaren för mig är bara stress, stress, stress.....
Aldrig lämnas så många skilsmässor in som efter sommaren i augusti...
För den sköna semestern, all fantastisk sommarsex som det står om i tidningarna infinner sig aldrig.
Mycket pga av alkohol...
Jag vet hur svenska folket firar semester ef sammalagt NIO somrar i turismens innersta öga...
Varje dag ska vara uppbokad med upplevelser för en "riktig sommar"..

Men om man alltid strävar efter det som kommer om 1-2-3, kanske 6 mån så missar man det som är NU...
Men NJUT NU av mörkret, av tända ljus inomhus...
Njut av vardagen för då blir ledigheten så mycket mera värd...
Se guldkant i vardagen ist för att eftersträva 4 fantastiska veckor på sommaren som ändå aldrig blir så fantastiska för allt, precis allt ska hinnas med...
Allt fr renovering av kök-badrum, till utlandsresor, umgänge med vänner, träning, bad, grillkvällar  mm....
Å allt ska vara sååååååååå fantastiskt... (ironi..)
Vilket skapar stress, irritation, gräl o spänt känsloläge...

Nåt att tänka på kanske??

Kvällen ska fortsätta med lite mer "plock" o sen blir det tv.
Tänkte se Fredriksdalsteatern, det brukar vara bra.
Annars finns det film att se =))

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Ha det så bra! Javardag är inte så dumt...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vardagar behövs! Och jag njuter NU! Var sak har sin tid och så är det. Förväntar mig inte att något per automatik skall bli underbart etc. Nu är nu. Sedan är sedan.
    Just nu är jag glad för att denna arbetsvecka är ngt kortare än vanligt, att det kommer att vara ljusare på morgnar och tidiga kvällar när jag går hem från jobbet. Det räcker bra för mig.

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg