Vaknade...



.. till jordens ösregn imorse.. :(
MildaMatilda vad det regnade !!!!
Började plocka i julsakerna lite men tänkte efter en stund att "nä, ner i bingen igen tills det åtminstone är ljust ute..."

Så jag la mig att läsa, jag är ju ingen större bokslukare som ni kanske vet, på sin höjd nån pocketbok i brassestolen på sommaren.
Men nu hör till saken att jag gav både Kärleken o svågern en bok i julklapp "Jag är Zlatan..." o jag tänkte jag skulle läsa den jag oxå.
Så påpassligt att Kärleken glömde sin när han åkte Nyårsdagen så jag har börjat.
Som dom flesta vet så är mitt sportintresse i höjd med min lilltå men det är ju en självbiografi o jag fäster inte större vikt vid alla namn på fotbollsspelare o tränare han radar upp utan det är historien om honom jag vill åt.
Ger recension när jag läst klart =))

Då var julen utraskad iaf..
Så långt som till att alla grejer ligger på en säng o ska plockas ner i lådorna o gardiner är bytta till ljusa o fräscha.
Känns som om jag gått en mil i trappan idag....
Tssss..... Lill-loppan skulle ju "hjälpa" till...
Jo, tjenamittbena.....
En kompis sov över här så 12.30 låg dom fft å trynade i sängarna...*suck*..

Nåja, hon får hjälpa till att bära ner i förrådet iaf..
Middag bjuder mamma på, kroppkakor =))
Mångårig tradition på Ö'a att avsluta julen med kroppkakor (Trettondagsafton egt..)  men vi tar det idag istället.
Skönt slippa laga mat idag, jag är faktiskt trött i mina ben efter allt traskande i trappan opp-å-ner...
Golven o toalett tar jag imorrn, har stortvätt på tors kväll.

Nu får det faktiskt bli soffan en stund, läsa post o lite tv...

HA EN SKÖN KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Öländska kroppkakor har jag aldrig smakat. Men det står på min to do-list.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg