Shopping, shopping, shopping...

......åkte jag på igår vid middagstid :D
Läste i nån? tidning att det var mycket rea kvar, framförallt på skor i sportaffärerna så jag tog mig en tur in till storstan igår.
Å tänka sig, jag hade turen på min sida :D
För en gg's skull.....

Men vi kan börja i förrgår, dagen innan dess (måndag..) hade jag gått en sväng här hemma o slank in på vårat lokala modehus.
Men det var ju så jävulens kallt att jag iddes inte klä av mig o prova...brrr.....
Men i förrgår var det mildare så jag provade ett par shorts jag sett innan på full pris å se, dom passade !!
Ord pris 299 kr, jag gav 50 kr !!! Hihi... =))
Det blir ett par nya dansshorts, shorts är perfekt att dansa i !!!
Materialet är en mix av "skinn" o tyg, ganska hög midja men det är bra när man dansar.


På Stadium hittade jag ett par nya joggingskor igår, samma sko jag har nu (Adidas) o dom har varit jättebra.
Det är nu dom börjat sjunka ihop men dom är minst 2, ev 3 år gamla.
Sitter som en smäck på foten, finns stöd för fotvalvet som jag har ont av nu.
Ska man ha riktigt "fina" skor får man plussa på 1000 kr i prisklass o det gör jag inte.
Man får ju sätta proportion på hur mycket man motionerar till vad det är värt att lägga på det.
Jag som är medelmotionär (när jag inte har ont i fötterna..) betalar inte mer än 1000 kr ord pris för ett par skor.

Dessa kostade 1099 kr ord pris, jag gav 699 kr !!


Jag har ju varit ute efter ett par nya dansskor ett tag då jag bara har ett par.
Å på Deichmann's hittade jag ett par.
Nåt annat än ballerinas funkar inte o de blir rätt förstörda efter ett tag så jag lägger inte så stora pengar på det...

249 kr kostade dom !!


Slank in på Kicks, mycket rea där oxå.
Jag tycker dom är jättebra på Kicks, kunnig personal, otroligt generösa klubberbjudande o man får även registrera köpet även om man handlar på rea vilket inte många affärer tillåter.
 I många andra affärer är det bara när du handlar till full pris du får göra det så jag handlar allt jag behöver i smink o hudvård där..
Ett nytt läppglans fick följa med hem, det kan man aldrig få för många av =))

Fruity Red
Ord pris 110 kr, jag gav 30 kr !!!


Är sugen på nytt rött läppstift, har några men jag gillar matta färger mer o mer.
Dels håller det bättre, det flyter inte ut i de små rynkorna man har runt munnen o ger "elegantare" intryck än glossigt.
Problemet med matta läppstift är att en del är så torra så dels torkar det fort när man inte använder det, dels kan det ge torra läppar.
Ett rött matt läppstift kräver supermjuka läppar o en check var 30e min =))
Det hade inte gjort nåt om jag haft nåååågot fylligare läppar... :/

Isadora perfect matt lipstick Red Carpet


Får ta o kolla igenom min samling av röda läppstift, misstänker att det kanske behöver rensas lite ;)

Kollade på MF's nya foundation, "Whipped creme", det var ljuvlig konsistens men bara 5 nyanser o jag hittade inte direkt nån som passade mig.
Nu la jag inte ner nån större energi på det, jag ville bara kolla in den men jag får se nästa gg jag åker inåt storstan...

Suget efter en ny tattoo är starkt...
Det är som ett gift, har man väl börjat vill man ha fler.....
Hittade denna bild på nätet igår, det är Tim Henricks fr NY Ink som ritat-tatuerat den..
Men jag skulle göra röda läppar o rött hårband isf..
Vä lår elr vä flank på ryggen skulle den pryda fint.. ;)
Vi får väl se ;)


Tim Henricks...
(Han är en riktig jävla diva men grymt duktig på det han gör..)


Hade även turen att hitta en begagnad pedal till min symaskin.
Jag tappade den ju den gamla golvet i början på dec så den gick i X antal bitar.. :(
Inte för jag syr så mycket idag men när jag behöver den är den bra att ha...

Denna dag då??
Ett bullbak ska göras, lussebullarna tog slut vid nyår när barnen var hemma.
Sonen fyller år nästa vecka, så vi ska fira det nästa helg.
Bullar kanske jag inte bjuder på då, den unga herrn har önskat smörgåstårta så det ska jag göra en men bullar är bra att ha i frysen ändå.
Tänkte göra halva med kanel-kardemummabullar o halva till släta bullar om man vill göra semla nån gång.

Mamma bjuder på middag så det behöver jag inte bry mig om.
Rotmos å fläsklägg står på dagens meny :)

HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

  1. Vilka bra fynd du gjort! Kul!/Mormor

    SvaraRadera
  2. Ååå, vilka bra fynd!! Vid sådana tillfällen kan det vara underbart att shoppa!! Hoppas att du har en bra vecka för övrigt - jag skall läsa de inlägg jag missat!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg