Den sista....


... helgen av denna jul-nyårshelg står för dörren.
Sen är det grå vardag igen....

Har börjat plocka i julsakerna så smått, plockat fram det jag ska ha framme efter helgen
Har sett på fb att en del redan plockat bort julsakerna men jag låter mitt stå tills efter Trettonhelgen.
Igår hände inte så mycket, jag var ute o gick i nästan en timme, iaf 45 min sammanhängade effektiv tid.
Har ju satt som nyårslöfte att bli snällare mot mig själv än vad jag var i höstas...

I det ingår allt som har med välbefinnande att göra....
Frisk luft, motion i den utsträckning som fötterna tillåter, fräsch o lätt mat, ljuvliga undies and so on...
Å andra sidan så fanns det ju orsaker till varför det inte blev nån motion o knappt nån dans...

Var ju på sjukgympa för 2v sen nere i Färjestaden o fick ju kortvågsbehandling o ett "schema" för att tejpa fötterna...
Det är som att befinna sig i en annan värld... :D
Sååååååå ofantligt mycket bättre jag är i mina fötter efter att ha tejpat dom...
I början var det en synnerligen skum känsla att gå på tejpade hälar men nu är det jätteskönt.. =))
Det håller ju ihop hälen o stöder upp den, att det kan vara så enkelt att få lindring...

Nu är jag ju inte "botad" bara för det men smärtan/smärtorna är bara en promille av vad jag haft innan...
Fick lite andra tåövningar att göra av henne som jag tror är bättre o lättare att utföra än de förra.
Hon visade även hur jag kan tejpa upp hålfoten när jag ska på dans som ikväll =))
Får se imorrn när jag vaknar hur mycket det gjort/ hjälpt...
Kanske blir dans på sön i Växjö, sen är det inget förräns 26e o då i Kalmar.

Ska börja titta på ett par nya joggingskor som är bra för det problemet jag har just nu, som stödjer upp hålfoten bättre än de jag har för tillfälligt. 
Dom har ju ett par år på nacken så det är iaf dags att byta till nyare.
Som medelmotionär kostar det för mycket för att köpa nya skor varje år, jag brukar nöja mig med 2-3 års mellanrum.

Nu får jag ju inte brassa på med tuffa pw's elr löpning men en raskare promenad klarar jag iaf.
Har varit helt ljuvligt att vara ute varje dag i stort sett sen julhelgen o kunna gå utan såna smärtor efteråt...
Men det är att knyta händerna så knogarna vitnar i frustration för man vill så mycket när smärtan/smärtorna gett sig en del...

Nu blir det soffan ett tag, sen packa, duscha inför dansen ikväll...
Om inget annat inträffar...

HA EN SKÖN FREDAG !!

Kommentarer

  1. Har du tänkt på vad och hur mycket du har att vara tacksam för. Att åka tidigt o komma hem sent från jobbet är ganska ansträngande för både kropp o själ. Att anpassa sig och vara till lags är inte heller lätt. Så mycket mer i lön är det inte heller om man jämför med a-kassa. Kostnader resor till o från arbetet. Inte alltid man orkar laga bra mat efter en lång arbetsdag. Motion dagsljus o frisk luft får bli på helgen. Efter att ha jobbat hela veckan finns det inte så mkt ork kvar. Då gäller det att ladda för nästa veckas arbete. Jag är tacksam att jag har ett jobb men vill gärna berätta hur det kan vara ur ett annat perspektiv





    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag vet, jag har haft 3 heltidsjobb under 22 år o haft småbarn samtidigt !!!
      Men att gå arbetslös med 8 100 i a-kassa ef skatt, att aldrig kunna unna sig nåt utan man måste kolla efter det absolut billigaste alternativet. Att inte ens kunna köpa en tidning ibland.... Att ha ångest varje månad runt 28-29e för att inte veta om det går ihop elr inte..
      Jo, jag vet, det finns dom har det än sämre än jag men det psykiskt knäckande att gå arbetslös, att inte få social stimulans, inte ha några jobbarkompisar att prata med, inte kunna njuta av lediga dagar...
      Att inte ha nåt att göra... Bara slösa bort livet på ingenting..
      Dans är det enda jag har, i snitt 1 gg/mån. Så ni som har jobb, var glada för det, jag byter gärna med er..

      Radera
  2. Omsorgen behöver bra personal. Har du provat om det är något för dig? Kontaktperson/ledsagare till en person med funktionsnedsättning. Kontakta din kommun eller grannkommun så har du snart jobb och gör en jättebra insats. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att tejpningen av fötterna höll för dans.
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas dina fötter höll för dansen igår! *ler* Och vad bra att du fått hjälp med tejpningen - det gör förmodligen jätteskillnad.

    Hoppas ditt 2014 blir bäst!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg