Ny vecka....


... å solen skiner !!!
Det oväder som skulle drabba oss i fredags tog en omväg så vi är dom enda som inte fick nån snö, Öland o ostligaste ostkusten.
Kallt har det dock varit, vi skulle ge oss ut på en promenad igår men vi fick korta av den o ta genväg då vinden var så isandes kall att ögonen rann så jag såg knappt nåt...
Det gick inte komma ifrån den, hur jag än försökte få tätt runt halsen så slank den in iaf :(
Brrrrrrr..........

Men nu har nog tempen stigit ute så jag ska ge mig ut på en promenad, har haft kroppssanering i duschen o utrotat dammet på golvet för några dagar framöver.
Frös här hemma sen mitten av förra veckan trots att elementen var på.
Det var främst vardagsrummet som var kallt o sitter man o tittar på tv ett tag så blir det obehagligt kallt till sist.
Kollade elementet...
Haha, knappt ljummet trots att det stod på 5an..
Mmmmhmmm.....???

Så han skulle lufta det igår..
Jodå, det fräste ut luft så ventilen lossnade så vattnet sprutade ut på golvet så det var att rycka till sig en badhandduk o slänga över det.
10 min senare var elementet varmt...
Jag har ju värmen inbakad i hyran men det sitter i ändå att inte ha för mycket värme på.
Å det klart, det påverkar ju hyran oxå i slutänden....

Annars flyter vardag o helg in i varandra, alla dagar är likadana...
Går hemma, försöker göra med så lite pengar som möjligt för att kunna åka iväg när det verkligen är nån höjdpunkt o dom höjdpunkterna har det varit extremt dåligt med i januari.
Det är bara att försöka stå ut /härda ut tills januari är över...
Till helgen ska vi fira sonen, han fyller 14 på onsdag så då blir det lite liv o rörelse här hemma iaf.
Får väl baka lite i slutet av veckan till hans kalas.

Bristen på social stimulans sätter sig på psyket, bara vara hemma inom 4 väggar.
Man tappar inspiration o förmåga att ta tag i saker för precis allt...
Fick avslag igår på ett jobb jag sökt...

Är det för mycket begärt att få ett jobb??
Ett jobb där man får social stimulans, där man kan tjäna pengar för att få lite guldkant i vardagen??
Jag eftersträvar inga resor till Karibien, det är helt menlöst att drömma om sånt..
Bara nåt så enkelt som kunna åka iväg på en danskryss..
Tittade över platsbanken idag, finns inte nåt att söka just nu inom mina områden.
Å även om jag söker så gör 300 andra det oxå...
Ska lämna in mitt cv till en lokal affär här i stan när jag går ut sen, jag har lämnat där innan men nu är det ny butikschef, får se om det kan ge nåt...
Men det känns rätt meningslöst....

HA EN BRA DAG !!!







Kommentarer

Populära inlägg