Aaaaaaah.....





...... tänka sig, idag är det Vårdagjämning !!!
Natt å dag är lika långa, nu blir dagarna bara längre å längre.
Sommartid nästa helg, jippie...  😄
Denna dagen firas stort i Polen, då gick dom å köpte öl (på gymnasiet-internatskolan) å satte sig i parkerna oavsett veckodag.
Ett år så spände läraren ögonen i dom å sa: är ni inte här imorrn så skickar jag brev hem till era föräldrar å berättar att ni skolkat.
Men då gick dom å köpte kuvert å frimärken, skrev sina adresser å gav till läraren 😄😄
Haha, han kunde hota hur mycket han ville, det gav dom blanka f-n i , Vårdagjämningen ska firas !!

Jag har haft en sån riktig egolyxig fredag😄
Såsade runt i morgonrocken å plockade med lite ditt å datt till middagstid, sen gick jag in i duschen.
Tog en klick peelingcreme å masserade ovansidan av händerna, överflödet tog jag i ansiktet.
Tog en generös klick å masserade mina fnösketorra smalben för dom såg inte så roliga ut imorse... 😖

Efter handdukstorkning så tog jag en full pipett serum, la hälften på ovansidan av händerna, resten i ansikte-dekolletage.
Nu kommer solen så man får göra vad man kan för att få en fin bränna 😎
Smörjde i mig generöst, tog Mango body butter från Body shop på benen, dom behövde en fetfuktchock.
Blåste till håret å drog in till stan i det fina vårvädret.
Har bara strosat runt lite på Storgatan men jag var i behov av en bodylotion å jag fick reklammejl från Åhléns med medlemsrabatter igår men det gällde ju bara t o m söndag så det fick bli idag. 
En soft whipped-lotion från Body shop, Mango..... 20% rabatt !! 😊

Den jag haft nu kom från Apoteket men att jag inte lär mig att jag ska INTE köpa bodysorbet.
Det är för flyktigt-tunt för en torris som mig, jag behöver en mjölklotion / bodybutter.
Å mangodoften är helt ljuvlig !!
Varken söt, stickig eller tung, bara fräsch !!
I övrigt så smaskade jag i mig en kycklingkebab sittandes på ett cykelställ i solen men det var kalla vindar iaf.

Kapp-Ahl har stängt sina provrum för Coronaviruset.
Jag förstår faktiskt inte den tanken, är det bättre att kunderna drar hem kläderna, provar å lämnar tillbaka än att prova i butiken?? 😲
Utökat öppet köp till 60 dagar är det nu.

Å ikväll smäller det !!!
Premiär på Lets Dance !!!!
Så tråkigt att det är utan publik, ännu tråkigare att dom stoppat Siw Malmqvist från att medverka pga hennes ålder å Coronahotet.
Jag hade verkligen velat se henne i år, ska bli jättekul att följa det men konstigt utan publik.
Ser oxå fram emot Biggest Loser som börjar 7e april.

Jag hade kunnat ge mig ut idag men tog en lyxig fredag istället.
Men sen får det bli mer ordning igen, hoppas jag komma igång som jag var i januari-februari.
Ser fram emot helgen, få tips å råd, ny inspiration å matnyttigheter.
Jag är ännu bättre i nacken idag, kan nästan vrida på huvudet som innan om än att jag får ta det försiktigt å inte göra häftiga rörelser.
Så idag är det en bra fredag 💗

Middag idag blir bakad potatis med Smögenröra, lite skalade räkor, sallad å vitlöksbröd.

Måste bjuda på en oförglömlig samba från Lets Dance 💖
Anton Hysén å Sigrid Bernson 😄
Helt underbar, helt oslagbar !!!
Vrid upp volymen å skaka med 😄

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg