Fredag.....






....... har det blivit 😊
Satt uppe sent Ä tittade pÄ en Dox dokumentÀr om Elvis.
Elvis i backspegeln hette den.
Trodde det skulle vara lite mer musik, vissa delar var lite sega men det var vÀl sevÀrt ÀndÄ.
SÄ klockan hann bli nÀstan midnatt innan jag kom i sÀng, vaknade till nÀr han Äkte till jobbet, sen sov jag till kl 8.
Hade ju tÀnkt gÄ upp lite tidigare men det gÄr ju inte vrida tillbaka klockan...
Efter frukost sÄ skulle jag "bara" frÀscha upp en toalett men det slutade med bÀgge toaletterna, köket , skaka sÀngklÀder Ä svabba golven.
SÄ det blev 1 tim 45 min stÀdning, brÀnde vÀl nÄn kalori dÀr .

NÀr jag var fÀrdig, dÄ var det duschen, fick ju lov att blÄsa hÄret dÄ det bara lÄg pÄ nÄn plusgrad ute.
Men fyttifaan sÄ isande rÄkallt det var, jag var vÀl pÄklÀdd men hade behövt ett pannband oxÄ.
In till stan pÄ marknad men det Àr det gamla vanliga.
Å man köper det gamla vanliga oxĂ„..... 😊
3 pkt servetter, en med pÄsktuppar, obegripligt att det bara Àr 5 v till pÄsk !!
En pÀroncognacsmedvurst frÄn Delikatessgrabbarna, köpte en pÄse med marknadsgodis till mina förÀldrar, dom kommer ju aldrig ut pÄ sÄnt numer.
Köpte varsin donuts Ät mig Ä sambon, han fÄr sin som fÀrdknÀpp innan vi Äker hem.
Han behöver en sockerkick efter jobbet nÀr han ska köra 2 tim.
Ett gĂ€ng grattis Ă„ julkort sĂ„ nu rĂ€cker det sĂ€kert i 3 Ă„r framĂ„t 😄

4 grattiskort gÄr i helgen, det Àr 4 pers i kusinens familj som ska firas pÄ söndag .
Kusinen fyllde 14e feb (vÀldigt ojÀmnt men en blombukett fÄr han iaf) , lilla gossen fyllde 6 Är 17e feb Ä de bÄda systrarna fyller 13 resp 10 Är pÄ sön 8e mars.
Jepp, dom Àr födda samma dag, Internationella kvinnodagen, lillasyster I föddes pÄ storasyster S 3 Ärs dag.
SlĂ„ det den som kan😄

Innan jag Äkte hem sÄ köpte jag en liten kycklingkebab pÄ Storgatan som lunch.
MÀÀÀn........ JAG SKA INTE GÅ OCH ÄTA !!!
En 3 Ă„ring hade haft bĂ€ttre "bordsskick" Ă€n mig idag 😖
Ska bespara er detaljerna men en liten gris hade varit renare efter maten Àn mig......
SĂ„ nej, jag ska inte gĂ„ Ă„ Ă€ta samtidigt 😖
Jag ville ju ha den varm, annars hade jag ju Àtit nÀr jag kom hem men det hade varit bÀttre.
Tog min donuts som "dessert" nÀr jag kom hem sÄ nu Àr jag mÀtt.
Tur det bara Àr marknad 3-4 ggr per Är....

Nu ska jag tömma diskmaskinen, plocka ner maten nĂ€r han kommer sĂ„ drar vi hem till ön 💗

HA EN BRA HELG !!




Kommentarer

PopulÀra inlÀgg