Kvinnor....





Jag var ju å såg Mia Skäringers föreställning No more fucks to give... igår på Filmstaden.
Denna tokhyllade föreställning som sålt ut nån arena (Globen??)  6 ggr.
Å hon är ju fantastisk Mia Skäringer som kan sätta fingret på många märkliga företeelser i vårt samhälle mellan man-kvinna.
Å hennes kroppsmimik är ju alldeles enastående i sin förmåga att iscensätta det hela.

Dock är jag inte särskilt road av hennes grova språk, jag är varken pryd eller finkänslig, jag tycker bara det blir "billigt".
Jag tycker att det är att sänka sig till en del av de s k männens nivå som skrävlar å beter sig som apor om-runt kvinnor.
Hon har varit utsatt för hemska övergrepp vilket jag är tacksam att jag sluppit men jag har ändå svårt att identifiera mig med mycket av det.
Jag har aldrig funderat på om jag ska "duga" åt nån man, om min klädsel kan uppfattas som slampig eller pryd.
Jag har varit mig själv hela tiden, har jag inte "dugt" så har det fått vara.
Jag tror det har med omgivningen man vistas i oxå, i mitt fall bilar å bilfolk.
Men visst får man mer skinn på näsan ju äldre man blir.

Jodå, jag har sprungit på en å annan jävla stolpskott men till 90% har jag blivit behandlad med respekt.
Å har jag inte det så är det inte mitt "fel", det är den andra personen som har problem med nåt som måste hävda sig å vara nedlåtande mot en kvinna.

Jag har ju 2 döttrar å en son.
Varken italienskan eller lill-loppan har varit några partytjejer som tur är, dom har gått ut nån gång.
Lill-loppan har hållt sig till sina tjejkompisar, dom har väl varit ute mest sommartid i Borgholm, annars hemmafester.
Då har ju sonen sen han fått körkort varit mån om att hon ska hem på ett säkert sätt.

Han har hämtat henne vid Strand å kört hem henne för att hon inte ska gå ensam hem genom stan på natten bland alla slemäckel som han säger.
Han har alltid varit mån om att hjälpa tjejer ända sen dagis, han tvekar inte att gå emellan om nån tjej blir illa behandlad ute.
Det är med hjärtat i halsgropen man hör honom berätta ibland.....
Unga män med en del alkohol i kroppen kan spåra ur rejält.
Med alla knivar å vapen idag så kan det få fasansfulla konsekvenser.
Men jag kan säga att om nån beter sig illa mot lill-loppan, då kommer han att ångra det.

Det är först nu som lill-loppan börjar vara ute mer, åka på festivaler, konserter av olika slag.
Det är bara att hoppas att allt går bra....
Jag är glad över deras goda umgänge, både sonens å lill-loppans, med rekorderliga unga vuxna å inga drägg.
Men tyvärr måste man som tjej vara vaksam, likväl att man var det för 30 år sen .
Men det är sjukt att det ska behöva vara så.....

Hade som plan att ringa till italienskan i eftermiddag men hon hann före.
Hon satt å skrittade av en häst å hade tråkigt så hon ringde mamma 😄
Dom är nu satta i karantän vilket innebär att du får åka iväg å göra det nödvändigaste såsom att handla annars får man hålla sig i hemmet.
Alla restauranger är stängda.
Hon å pojkvännen får hålla sig på var sitt ställe tills detta har blåst över.
Alla tävlingar är inställda på obestämd tid, dom skulle haft 4 tävlingar nu i mars men det blir inget.
Så nu kan hon kanske vila lite....

Det får vistas MAX 2 hästägare-skötare i taget i stallet, dom har fått schema att gå efter.
Dom ska skriva vart dom varit, varför dom är där osv...
Hon har en massa lösa lappar hon måste börja ordna upp, en mapp för varje person-häst.
Om det räcker eller om hon måste göra en varje dag visste hon inte än, hon är ju typ stallchef så det ligger på henne.
Inga minderåriga tillåts komma å rida å dom som rider gör klokast att hålla sig på hästen å inte ramla av för är det inte livshotande så får man inte åka till sjukhusen.
Så dom får inte övningshoppa.......
På flygplatsen är det intensiva utfrågningar var du kommer ifrån, vart du ska resa, varför du ska resa å sen bokförs det.
Italienarna förutspår att viruset kommer att dö ut när det blir varmare men det återstår ju att se om det blir så.
Å vad gör svenskarna??
Åker till Italien på skidsemester............

Fantastiska Blender spelar i Swinghallen på söndag, jag hade sett fram emot det men vi avstår nu.
7 nya fall i Kronobergs län bara denna veckan.
Det spelar ingen roll var det är i länet, folk kommer överalltifrån....
Det är en modevisning till helgen på Grand Samarkand men jag går inte, det är inte värt risken för smitta.

Det var fint väder på morgonen så jag drog ut på 5 km, till den berömda bommen å tillbaka.
Frukost, hiva ur sängkläderna, bädda rent å sen iväg på träningspass 2 i bassängen.
Den som tror att man bara ligger å guppar runt å plaskar lite tror fel, jag kör rätt hårt där.
Så nu har sambon åkt till jobbet, jag har ätit lunch å fixat mat till imorrn så nu är jag rätt trött å kan vila utan dåligt samvete.


HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

Populära inlägg