Det.....


.... blir långsamt bättre...... 😌
Idag kan jag börja röra lite på huvudet, stretcha nacken f-ö-r-s-i-k-t-i-g-t......
Men jag har vilat hela förmiddagen, när nacken är trött orkar man inte sitta uppe men nu går det framåt.
Jag har ju en Löparweekend inplanerad till  helgen som jag sett fram emot enormt, skulle satsat ordentligt denna veckan till tors å haft vilodag på fredag inför helgen.
Nu blev det inte riktigt så men det får gå ändå..

Mejlade konferenshotellet hur dom tänkte göra men dom kör helgen som planerat.
Jag tycker faktiskt att dom själva borde meddelat oss hur dom gör...
Dom har vidtagit div åtgärder bl a med buffen så jag ser ingen anledning att vara hemma.
Alla åker dit på egen hand, det är garanterat inga andra gäster denna årstiden heller.
Kan jag inte vara med på allt fysiskt så snappar jag säkert upp det matnyttiga iaf.
Skulle jag bli sämre så är det bara att avboka även om jag förlorar pengarna.

Fick tag på kvinnan som läkaren rekommenderade men det blev lite detektivarbete, hans lapp var inte så lättläst. 
Hon var inte alls så dyr som jag befarade, kostar mindre än kiropraktorn.
Det jag betalade i somras kunde jag eldat upp med en tändare, det hade gjort lika mycket (o)nytta.
Nu har dom ju på rekommendation lagt ner all behandling tsv men hon lovade mig 3 behandlingar för priset av 2 för att jag får vänta.
Sjukvården kan inte göra mer, jag tycker inte om att äta så mycket smärtstillande i olika skepnad.
Men det är nog bra om kroppen får läka ut detta innan den triggas av nåt annat.

Jag har alltid varit mycket skeptisk till alternativ behandling, mycket är humbug bara....
Kiropraktik funkar utmärkt när man har låsningar i kotor, akupunktur kan hjälpa kroppen att läka även om man blir dålig ibland.
Det är ofta ett bevis på att det funkar...
Jag tror det var utlösande faktorn som gjorde att jag varit så dålig sen i tors kväll även om det inte är den primära.

Massage är ljuvligt skönt för stela muskler å som smärtlindring i långa loppet.
Många anser att Kraniosakral terapi är riktigt humflum, finns inga belägg för att det funkar utan det är bara att lura folk på pengar.
Riktiga kvacksalvare alltså....
Ja, hon i Växjö var ju ingen höjdare men det jag upplevde på Vårruset var ju gudomligt.
Och när någon blir rekommenderad av en läkare, då borde hon vara bra.
Så jag ser fram emot att höra av henne å få behandling.
Lenhovda är bara 5 mil bort så det är hanterbart.
När inte sjukvården kan göra mer å man är i så dåligt skick kroppsligt, då får man söka andra vägar men med förnuft.

Nu har det slutat regna så jag ska ut en stund så får jag se hur långt det blir.
Middag idag blir ugnspannkaka för jag vet inget annat faktiskt......

HA EN BRA DAG !!



Kommentarer

Populära inlägg