Ännu.....





....... en person har fått lämnat jordelivet alldeles, alldeles för tidigt... 💔
En mycket välkänd Borgholms profil somnade in igår kväll, cancern har skördat ännu ett offer.
Idag skulle han fyllt 57 år.

För en dryg månad sen så la han ut på fb att prognosen inte var så bra, han hade hälsat på på avd 30 , även kallad Dödens väntrum på Kalmar Länssjukhus.
Sista bilderna han la upp så förstod väl även vi alla som inte var nära honom att det skulle nog inte gå väl.
På onsdag är det ett år sen jag å sambon åkte till Spanien, när vi väntade på gaten så kom han å hans sambo in, då skulle dom med samma flyg till Alicante.
Då berättade han att det börjat växa till sig igen men vi hoppades ändå att dom skulle ta kål på det men så gick det inte.
Det var en rätt ovanlig form av cancer men jag har glömt namnet men det satt i magen.

Då han jobbade på fritidsgården Krongården så är det säkert många, många pojkar å ynglingar som kunnat ha honom som en slags manlig förebild om dom saknat det hemma eller på annat sätt haft stöd av honom.
Senare slogs det samman med skolan så fritidsgården flyttade in på Slottsskolan så då kom han in i skolans värld.
Hans sambo jobbade som elevresurs redan när italienskan började 7an för 16 år sen, sen har både lill-loppan å sonen haft både henne å honom som stöd genom skolan.
Han var även involverad i det lokala musiklivet i Borgholm i rockband å dyl.
Han lärde sonen finslipa gitarrspelandet bl a.

Sen hade han ju en rätt stor vinylsamling där hemma.
Han började i sitt garage att sälja vinylplattor å folk tycket han typ var dum i huvudet för ingen vill ju ha vinyl idag.
Men han gav sig inte å det hela växte så till slut skaffade han en lokal i Borgholm som redan innan figurerat som musikaffär, på den tiden hette den Jukebox.
På Jukebox hängde vi varje matrast i högstadiet för att lyssna på Noice, Gyllene Tider, Joan Jett m fl så man hann nästan tröttna på skivan innan man köpte den 😄

Å hans vinylförsäljning har ju bara växt å växt för nu vill ju folk återgå till vinylens gyllene år.
Många är dom stora artister från vinylens gyllene år som kommit för att köpa tillbaka sina skivor på vinyl.
Björn Ulveaus, Niklas Strömstedt, Tomas Ledin för att nämna några.
Tomas Ledin kom dit för hans fru hade skänkt bort vinylskivorna i tron att ingen vill ju lyssna på vinyl längre.
För varje artist som kom in så la han upp en selfie så det var kul att se.
Hans vinylbutik är väldigt unik, det kom långväga kunder för att spisa vinyl men den kommer fortsätta i samma anda å namn, Ubbe's vinyl.

Ja, han kommer fattas Borgholm, det är verkligen en lokal profil som lämnat Byhålan därhemma.
Jag känner för hans sambo, hon var mentor till lill-loppan när A gick bort för snart 8 år sen så vi hade lite kontakt då.
Jag vet vad hon går igenom..... 💗
Vila i frid Ubbe, du kommer att vara saknad.... 💗

 I övrigt så är alla fönster rena på utsidan, tog dom sista tidig förmiddag idag.
Sen drog jag till stan å handlade, när jag kom hem landade jag på altanen i 2 timmar.
Så ljuvligt skönt att sitta i brassestolen, förvisso med jeans, en långärmad tshirt å en filt runt ryggen för att täppa till tjuvhålen men så gott att njuta av solens strålar.
Hade köpt en liten sushibricka som jag hade till lunch, sen drog jag ut på en runda.

Drog på nya löparskorna, villevilleville såååå gärna springa men se det vill inteinte ryggen...... 😖
Åååååååh såååå jävla frustrerande att inte kunna så mycket som man vill, nu vet jag att fönstertvätten tar ut sin rätt oxå men iaf.
Men armar å ben funkar ju, man får vara tacksam för det.
Det blev en pw på 6.3 km, bättre än inget.
Drog på mig ett skavsår, om det satt nåt i strumpan eller om det är skon vet jag inte.
Men det är samma märke å modell som innan så jag borde inte få skav av dom.

Vägde mig i tisdags, har tappat ytterligare 6 hg så 3.5 kg sen nyåret.
Fattar ni det??!! Ynka 3.5 kg på 3 mån !!!!!!! Bah.........
Men när jag får jobba mot medicinen, både tröttheten den ger å viktökningen så får jag ju vara tacksam att jag gått ner öht........
Så då får jag hålla strikt med maten när jag inte kan bränna så mycket som jag vill. 
Jag vill kunna ha mina kläder, jag har helt enkelt inte råd att köpa nytt för att man blir lönnfet.
Övervikt är inte bra varken för fibromyalgin eller för ett artrosknä, sen får alla kroppspositiva säga vad dom vill.
Så det är bara att jobba vidare.....

Ikväll blir nog inte så mycket mer än lite tv.
Ett gäng svettiga träningskläder är strax klara i tvättmaskinen så jag får hänga upp det.
Ikväll kommer sambon hem, sen är han hemma på obestämd tid, vi får inte hoppas det blir så långvarigt.
Inte för att vara hemma utan för hur det blir på jobbet sen, ju längre tid hemma, desto jävligare att jobba ifatt det.....
HA EN BRA KVÄLL !!






Kommentarer

Populära inlägg