En........





......... sĂ„n helg det har varit !!! 😎
VÀrd varenda krona, jag sÄ glad att jag Äkte.
Åkte strax innan kl 6.30 i lör morse, en underbar morgon att köra bil.
Lite skeptisk för det var ju -4 nÀr jag Äkte men det gick bra, pÄ hela strÀckan mötte jag kanske 20 bilar totalt !!
Åt frukost som jag hade med mig strax innan Halmstad.

Jag har ju aldrig varit i Halmstad öht, Àn mindre pÄ Tylösand Ä jag hade inte en aning om vart det lÄg.
Men jag tÀnkte rent logiskt att jag kör enl skyltar mot Tylösand för det Àr belÀget pÄ nordligaste spetsen av Tylösand sÄ fÄr jag ta det dÀrifrÄn.
Men att det var sÄ lÄngt frÄn det att man kommer till Halmstad tills man Àr ute vid Tylösand, det trodde jag inte, ca 1.5 mil.
Men nÀr jag vÀl kom ut mot Tylösand sÄ var det skyltar till TylebÀck, det Àr ett rÀtt stort konferens Ä turistcamp.

JÀttefina rum, fick ett dubbelrum för mig sjÀlv sen drog det igÄng kl 9.
Började med rörlighet, som bekant Ă€r jag rĂ€tt dĂ„lig pĂ„ det... 😖
Passet lör förmiddag var löpteknik, hÄllning Ä armar, hur man fÄr effektivitet i det.
Coach var Marita Fredman, en rutinerad löpcoach, Àr med i Runacademy men dom stod inte bakom detta, detta var privat arrangemang med TylebÀck.
En sund coach, mycket "enkel", man behöver inte krÄngla till det.



En god fisklunch, sen var det förelÀsning-diskussion HÀlsa i helhet.
Hon var rÀtt inne pÄ det österlÀndska, jag Àr vÀl inte riktigt den typen men som hon sa, det viktiga Àr att var Ä en hittar SIN vÀg.
Ta kosten, alla behöver kolhydrater, protein, fett men i olika mÀngd.
Man mÄste pröva Ä hitta sin egen kombination som man mÄr bra av.
Jag mÄr bra av mindre kolhydrater, mycket havrebas, mer protein Ä lite fett.
Andra vrÀker i sig fett Ä protein Ä inga kolhydrater alls Ä mÄr bra av det.

Sen var det dags för trailtrÀning.
Vi joggade ner till stranden, körde Tabata pÄ beachen, sen sprang vi upp Ä ner i sanddynerna i detta alldeles fantastiska vÀder.
Sen var det löpning i buskar Ä snÄr lite lÀngre in i skogsdungarna.
En sÄn vÀderhelg det har varit !!!
StrÄlande sol frÄn en blÄ himmel, men friska, kalla vindar.
NĂ€stan en utomjordisk upplevelse....
TyvÀrr missade jag att smörja lÀpparna sÄ jag torkade upp i lÀpplinjen under den eftermiddagen.
I detta vÀder med stark sol Ä kalla vindar sÄ Àr det viktigt att smörja mycket.
Men Bepanthensalva löser det pÄ ett par dagar.



Efter stretching sÄ var jag rÀtt mör.
En varm dusch, fÄ ta pÄ sig torra, varma klÀder var ljuvligt.
JÀttegod middag lör kvÀll, vi fick buffé för det var bara vi dÀr.
Karré, svampris, sallad Ä chimichurri.
Det fanns nÄgra till dÀr men dom bodde nog i sjÀlvhushÄll, Ä sÄ var det var nÄgra fler vid frukosten.
Vi var alla trötta efter middagen sÄ vi drog oss tillbaka till rummen, jag tittade pÄ StjÀrnornas stjÀrna, sen var det go'natt kan jag sÀga.
Men jÀÀÀÀÀÀÀdrans sĂ„ stel jag var igĂ„r morse..... 😖
Aj, aj, aj..........
Åt underbar frukost, hotellfrukost Ă€r ju det bĂ€sta 😄
Även om jag lĂ€gger ner mycket inspiration Ă„ tid pĂ„ mina frukostar sĂ„ slĂ„r det inte en hotellfrukost.



Efter frukost insÄg jag att jag var tvungen att gÄ bort lite stelhet i benen sÄ jag gick ner till stranden.
En rent magisk morgon 💗


 SpĂ„r av stor Ă„ liten... 💗
 MĂ„ste ju plocka lite snĂ€ckor frĂ„n Tylösand.
Jag har stenar frÄn Gardasjön, lava frÄn Etna, snÀckor frÄn Florida mm.
Att samla naturminnen ger mer Ă€n Ă€r souvenirer 💗
 Fantastiskt vĂ€der men friska, kalla vindar som synes...

SÄ var det dÄ dags för backtrÀning, LÀr dig Àlska backar.......
Pfffft........😖
Inte dagen efter 2 löppass iaf, trail'en drog ur musten ur benen fullstÀndigt men det Àr sÄ kul att löpa sÄn terrÀng sÄ man tar ju ut sig.
Men jag fixade inte riktigt all backtrÀning, ryggen protesterade Ä baksidan pÄ hö lÄr ville krampa sÄ jag tog det lite lugnare Àn dom andra.
Ingen mening att fÄ bakslag nÀr man kommer hem, det Àr det inte vÀrt.

Sen fick vi tips pÄ egenvÄrd i form av hur man kan massera sig sjÀlv med Ä utan hjÀlpmedel mm.
Men det talar jag inte om för sambon 😄
Men ack, ack, ack vad rumpa Ă„ lĂ„r Ă€r ömma.........😖
En underbar hemresa i det vÀdret.
VĂ€l hemma sĂ„ stapplade jag ur bilen, jĂ€klars sĂ„ stel jag var efter att ha suttit i 2 tim 😄
Vi hade en enkel middag igÄr kvÀll, ugnsstekt kyckling med sallad Ä avokado.

En fantastisk hÀlso-löphelg, en riktig boost av allt.
Motion, inspiration, sol, strand Ă„ hav....  💗
Vi pratade om en uppföljning till hösten sÄ det hoppas jag blir.

Nu fÄr jag stretcha Ä stretcha Ä stretcha, benen Àr stela......
NÄn löpning blir det INTE idag....
Men en promenad för att hjÀlpa stelheten att gÄ ur kroppen blir det nog.
Börja plocka med vÄrstÀdningen som ska pÄbörjas denna vecka.
Det ska ju bli fantastiskt vÀder tis-ons-tors enl prognos sÄ man fÄr passa pÄ.

HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

PopulÀra inlÀgg