Sommartider....





.... hej, hej......
Ja, nu har "sommartid" inträtt å det började med snö på marken.... 😖
Jaja, det smälte nääästan bort under dagen, i skugga ligger nån liten plätt kvar men det är kalla nätter nu.
Idag var gårdagens sommarvärme långt borta så nåt altanhäng blev det inte.
Isande kall vind trots strålande sol å blå himmel men tvätt har fått vara ute i friska luften även om det inte blev riktigt torrt.

Idag blev det vilodag från pw-löpning men får väl ge mig ut imorrn igen.
Så idag har det varit en stillsam söndag at the Lakehouse.
Jag blir lite knäpp mellan varven att bara sitta hemma, det är tur att det är tillåtet att åka å handla då å då.
Kunna gå in i en affär obehindrat mot vad andra i Europa har.
Italienskan meddelade att  dom förlängt "husarresten" till 18e april.
Vi kan ju iaf gå ut, röra oss i samhället om än med visst förbehåll men där får man inte gå utanför gården utan du ska redogöra för vad du ska göra, vart du kommer ifrån mm.

För egen del så är det inte så stor skillnad, jag har suttit i "karantän" sen i november.
Som arbetslös kommer man ingenstans, tack gode gud för förra helgen.
Få lite inspiration, komma hemifrån, träffa andra med visst förbehåll men ändå.
Jag är inte så orolig för Corona för egen del men får mina föräldrar det då fixar dom det inte.
Sambon ligger risigt till oxå, 60+, haft tjall på hjärtat å rökare.....
Den kombon är inte så bra kan man säga.

Jag ser väldigt lite på nyheterna, jag ser inga specialprogram om Corona.
Jag kollar morgonnyheterna samt kvällen, mer än så tar jag inte in.
Man får sålla hårt i infon, jag kan ändå inte göra nåt åt det mer än följa rekommendationerna vilket jag automatiskt haft sen i november.
Men man undrar ju när det ska mattas av??
Om det blir en annan bestående tillvaro framöver än man haft innan??
Men det är inget som håller mig vaken om nätterna.

Så nä....... en väldigt ospännande söndag har det varit denna dag...

HA EN BRA KVÄLL !!
 
 

Kommentarer

Populära inlägg