Projekt......





...... body makeover is completed.......😊
Jepp, dĂ„ var man nyrenoverad dĂ„ 😄
SĂ„ ljuvlig kĂ€nsla att vara fixad Ă„ se presentabel ut Ă€n en gammal sumprĂ„ttamodell... 😖

Jag var rÀtt trött under gÄrdagskvÀllen sÄ sÄ mycket hÀnde inte.
Sov skapligt inatt, inte det bÀsta Ä inte det sÀmsta men sÄ Àr det.
Drog ut tidigt idag, redan 7.50 stack jag ut pÄ en rask promeand till den omtalade bommen Ä tillbaka sÄ det blev 5 km.
Klarade mig nÀstan hem innan regnet kom sÄ det var bra planering.
Efter frukost sÄ var det dags för dusch, vaxade ben Ä bikinilinje, putsade till ögonbrynen lite, fixade till mig Ä Äkte in till stan redan 11.30.
Handla lite snabbt pÄ Maxi, sen till Sir James Ä fÄ lite nÄlar.
Men nÀr jag hade klÀtt pÄ mig sÄ blev det lite konstigt i nacken, det stelnade liksom till.
Tog tag om nacken Ă„ fick kĂ€nna en stor bula mitt bak 😟
Han kÀnde efter men sen sa han att man kan fÄ en liten svullnad dÀr nÄlen suttit men att det ger sig inom ett dygn.
Jag kÀnner ftf lite av den men det var lite otÀckt faktiskt, det har aldrig hÀnt innan.

In till stan Ä försöka hitta parkering.......
Inte det lÀttaste en torsdag middag kan jag sÀga men jag fick en plats rÀtt lÄngt bort till slut.
Upp pÄ Storgatan Ä handla lunch pÄ grillen, det blev en kycklingkebab Àven idag.
Men vis av förra veckans debaclet sĂ„ tog jag med det till frissan, satt Ă„ Ă„t i lugn Ă„ ro denna gĂ„ngen. 
Men sĂ„ ljuvligt att bli pilliduttad i hĂ„ret..... 😇
Hon hade ingen kund efter mig sÄ det var sÄ lyxigt med gott om tid.
Började kl 14, gick dĂ€rifrĂ„n 16.45 😄
Men vi pratade rĂ€tt mycket oxĂ„ 😉



Men herremijeĂ„da vad det har stormat.... 😖
Hennes gatupratare stack ivÀg sÄ hon fick hÀmta in den, Àven flaggorna.
Jag fick en plasthÀtta över huvudet för att Ätminstone försöka rÀdda frisyren nÄt pÄ vÀg till bilen.
Ett tak har blÄst av i centrala VÀxjö, landade pÄ en innergÄrd pÄ en bil.
I Grönhögen pĂ„ sö Öland svepte halva Kalmarsund över piren Ă„ pĂ„ ett annat stĂ€lle pĂ„ södra ön sĂ„ dansade tegelpannorna samba pĂ„ taket.

Mycket skrÀp lÄg pÄ 27an söderut, efter Bramstorp hade ett trÀd knÀckts sÄ grenarna nosade pÄ körbanan.
SÄ han fÄr nog passa sig nÀr han kör hem inatt efter jobbet.
Messade honom sĂ„ han Ă€r medveten om det, tror knappt dom röjer upp Ă€n. 

Har pratat med italienskan, dom har ringt frÄn lÀnstidningen Barometern Ä gjort en intervju om lÀget dÀr hon Àr, hur det pÄverkar vardagen med karantÀnen osv.
Tror det kommer imorrn men om det blir i tidningen eller bara webben vet jag inte men det verkar som hon hade en deadline kl 18 för hon var tvungen att ha den klar dÄ.
Hon hade fÄtt skicka en bild oxÄ sÄ jag fÄr se om jag kan fÄ tag i nÄn "Barran" imorrn.

FÄr gÄ Ä slÄ in sambons födelsedagspresent, han fyller pÄ söndag.
Men ikvÀll Àr sista kvÀllen han jobbar för denna veckan sÄ det fÄr göras ikvÀll.
Det blir inget firande sÄ, hans ena son bor 75 mil norrut, den andra i Phoenix, USA, vi var hemma hos min familj förra helgen, dansen Àr instÀlld sÄ det blir han Ä jag hemma.
Men vi fĂ„r vĂ€l köpa oss varsin bakelse iaf Ă„ laga god middag sĂ„ fĂ„r det vara sĂ„. 

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg