Det......





.......... har varit ett alldeles fantastiskt väder idag !!
Strålande sol, blå himmel men fyttiattans vad det har blåst.
Dagen började strax innan 7 när jag klev upp, när klockan var 8 hade jag bäddat, startat en maskin tvätt, dammtorkat av 3 bord å skakat dukarna samt ansat ut sambons rosor han fick i lördags.
Ibland kan man vara effektiv 😄

Å så ringer telefonen sådär kl 8.10, ett 010 nummer......
Det finns bara en myndighet-organisation i Sverige med 010 å det är Arbetsförmedlingen.
Hej, jag ringer från af åt en kollega, (Kalle? Oscar? Tomas? Peter?) ni skulle träffas imorrn men han är sjuk så det blir inställt....
WTF??!!!!!!
Å så trött jag blir, precis allt blir inställt....... 😖
Nu sa hon att han hoppades vara tillbaka nästa vecka så han skulle ringa mig om en ny tid men ändå.

Efter frukost så satte jag degen till Dallasbullar men man ska lita på sin egen instinkt å kunnande.
Det blev lite för mycket mjöl, jag tyckte det var konstigt med så pass mycket till mängden vätska men det vet man nästa gång.
Goda var dom så nu är påskbullarna klara.
Har städat av golven så det är gjort till helgen, nästa vecka får jag börja med vårstädning så mycket som jag klarar av iaf.
När det nu inte blev stan imorrn så drog jag in när bullarna var klara, handlade lite på Maxi, köpte superfin strömming hos min fd arb.givare.
Nu ska den ätas pinfärsk men det är helt ok att frysa den en kort tag om man ska lägga in till påsk.
Sen tankade jag bilen inför lördag för 12.73 L !!

Städade en 1/4 dels bil när jag kom hem, alltså förarsidan 😄
Det är 4 veckor sen jag storstädade den efter vintern men sen kom allt regn å det var lite torkad lera på min sida, jag är ju alltid ensam i bilen.
Så idag är 1a dagen sen förra torsdagen jag kunnat vara uppe hela dagen utan för mycket smärta.
Så jäkla gött !!
Men det är lite bökigt att köra i stan när jag inte kan vrida huvudet åt vänster utan får vrida hela överkroppen men det gick.

Å så har jag vunnit en liten seger.... 😎
För den som läste för 2 veckor så fick jag en varning av a-kassan att jag enl dom misskött mitt arbetssökande när det inte fanns nåt att söka.
Jag svarade per omgående med ett ganska skarpt meddelande om vad jag gjort för att försöka hitta ett arbete, hur af hade misskött sig med att nonchalera mig fullständigt mm.
Idag fick jag meddelande att a-kassan fått meddelande av af att den rapporten inte ska gälla utan lämnas utan åtgärd.

Det kan bara betyda att a-kassan ringt upp af å frågat ut dom ang min tomma rapport och att dom inget gjort för att hjälpa mig.
Af tar knappast kontakt med a-kassan bara sådär utan det måste ha gått till så.
YES !!!!
Jag kanske skulle göra som hon sa (en omställningscoach...)  för sådär en dryga 10 år sen, bli en coach som lär folk bli förbannade å säga ifrån när dom blir felaktigt behandlade 😎

Igår blev det faktiskt 5 km i lugn promenadtakt, tog exakt 1 timme.
Idag har jag varit igång hela dagen ändå men imorrn hoppas jag kunna ut en runda.
Allt stannade av för 4 v sen när jag blev förkyld, sen har motionen haltat betänkligt.
Jag håller rätt strikt på kosten utom i helgen då han fyllde år men det får ju vara nån sans i det oxå.
Men det kryper i kroppen å samvetet gnager när man inte orkar ge sig ut å bränna gammalt härsket kärringfläsk men jag hoppas allt vänder nu.

Vet ni vad, idag blir det ingen middag.....
Jag är mätt efter sena lunchen, åt när jag kom från stan, rester från tisdagen så det blir en kopp fullkornsvälling å en macka.
Sambon sover, han är trött efter veckans okristligt tidiga morgnar men imorrn är det fredag igen 💗

HA EN BRA KVÄLL !!

 

Kommentarer

Populära inlägg