Regnet........





....... öser ner........
Det gör knappast tillvaron roligare eller upplyftande......
Har tillbringat dagen framför tv'n i stort sett, satt i telefonkö i 1 tim å 20 min till AF.
Tur att man kan sätta på högtalaren å lägga den bredvid sig så man slipper få kramp i armen.

Ringde af ang att jag skickade in min aktivitetsrapport tom igår, jag har inte hittat ett enda jobb att skicka ansökan till på hela februari.
Det har endast varit annonser inom vård, industri eller restaurang-butik.
Vård-industri har jag ingen utbildning till å jag ska inte söka jobb som äventyrar min hälsa (butik-restaurang) enl af vid besök där den 8e januari

Jag blev ju lovad av af att få komma till en arbetsterapeut, det var 8e januari.
10 januari lämnade jag in mina läkarintyg som dom efterfrågade.
Den 10e februari ringde jag och undrade när jag skulle få kallelse till arbetsterapeuten?
Oooooops.......det har jag glömt men det ska jag skicka med en gång.....

Idag står det 2a mars å jag har ftf inte fått nån kallelse till arbetsterapeuten.
Inte ett enda brev, inte ett telefonsamtal........
Sökte min handläggare men han vabbade idag därav jag hamnade hos kundtjänst.
Jag drog hela historien för honom, då säger han att han kan inte godkänna en tom aktivitetsrapport så det får jag ta med a-kassan.
Däremot tyckte han det var för "dåligt" att jag ftf inte hört nåt från lokala af-kontoret, kollade min planering, fanns ingenting på hela mars inplanerat men han skulle skicka en påminnelse till min handläggare.

Ringde upp a-kassan å förklarade det hela men dom får inte in rapporterna förrän 15e.
Kort kan man säga att jag kommer att få en varning för att jag inte kunnat söka nåt jobb.
Jag ska inte söka jobb som påverkar min hälsa vilket af skulle hjälpa till med, därav arbetsterapeuten.
Som jag inte blivit kallad till.....

När det inte finns nåt för mig att söka inom kundtjänst-reception å jag inte ska söka jobb som äventyrar min hälsa å dom inte sköter sitt jobb som dom själva ålagt sig att göra, då är det JAG som får skit för det.
Tacksamt eller hur??!!!!! 
Jag är så förbannad så hjärnan håller på å spricka...
Händer det fler gånger så kommer jag inte att fylla i a-rapporten förrän jag pratat med af, det misstaget gör jag inte om.

Man har ingen hjälp, man står helt skyddslös i såna här situationer.
Det finns inte nån som backar upp en och hjälper till......
Jag trodde inte det fanns nåt värre af-kontor än Borgholm men detta är inte ens ett skämt, man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Ringde min vc kl 10 idag, då var alla telefontider för dagen fyllda, var god återkom imorrn...
Jag har sååå ont i armen, jag kan inte äta 2 Alvedon + 1 Ipren 3 ggr/dag hur länge som helst.

Men annars så knatar det på, huve´t upp å bena ner, friska tag vet'ni   😖

Middag blir pasta med ädelostsås, ett tips från min gamla arbetsgivare.

HA EN BRA DAG !!




Kommentarer

Populära inlägg