Då..........





....... är det dags att inleda sommartiden inatt... 😊
Detta underbara fenomen att på en natt så blir det en timme ljusare på kvällen 😄
Det enda är att de 2 första dygnen känns lite korta, tiden springer iväg lite för fort innan man kommer in i det.

Men hörr'ni.... 😄
Vilket va-va-woomväder det har varit de 3 sista dagarna !!! 😎
Rena sommarvärmen juh 😊
Igår förmiddag så åkte soffmattan ut, soffan drogs undan å det städades.
Uschamej så möe damm det var där.... 😖
Då ser man nyttan av att göra det sådär var 3e månad 😊

Men sen så satte jag mig på altanen å blev sittande i 2.5 timme, så ljuvligt skönt i solen !!
Vi tittade på specialprogrammet Lets Dance igår men det var bra gjort av dom på bara ett par dygn att få ihop det.
Men sååååååå tråkigt att Dr Mikael hoppar av men jag förstår honom, i denna skriande sjukvårdskris i Coronas framfart så behövs han bättre där.
Man kan inte vara på 2 ställen samtidigt, jag har försökt men det gick inte....

Åh så vaknar man till samma makalösa väder idag 😎
Hade en stillsam förmiddag men strax efter kl 11 drog jag ut på en långrunda.
Å jäklars så lätt det gick att springa idag 😄
Med dom nya joggingskorna med nästan nya inlägg så är det som att sätta ner fötterna i mjuk formskum som omsluter foten.

De gamla har jag slängt i tvättmaskinen, tar innersulorna från dom nya å lämnar in dom på Stadium till bättre behövande.
H*n ska inte behöva trampa runt i mina gamla fotsvett iaf !!
När jag en beklagade den stackar'n som skulle få mina gamla joggingskor en gång så sa butikskillen att "för den som inga skor har är det himmelriket....."
Å det har han ju rätt i, numer skänker jag alla gamla skor jag byter ut.

En suverän löprunda blev det, så mycket lättare att springa när man fått teknikträning mm.
Men man har fullt upp att tänka på armarna, "medaljen" (att du ska ha bröstet lyft som om du har en medalj att visa) samt "hjulet" (att foten ska gå som ett hjul snurrar)
När vi övade det såg vi ut som ett gäng travhästar som inte kunde hålla reda på benen 😄

Mycket vatten, mycket stretch innan duschen, sen landade jag i brassestolen.
Men vilken värme idag !!
Vi har haft +12.8 som mest i öster under eftermiddagen.
Jag hade kunnat ligga i bikini för så varmt var det men nån måtta får det vara på galenskapen...
Sambon bytte mina däck å spolade av bilarna, jag lagade lunchtallrik åt oss.
Jättebra arbetsfördelning kan jag säga 😄


Men jag vet en påsk ett år, om det var -02 ev -03 då påsk låg sista helgen i mars, då jobbade jag på macken.
Det var så varmt så  folk gick omkring i shorts å tshirt å åt glass med blåvita ben å armar 😄
Det såg rätt komiskt ut måste jag säga men helt rätt i det otroliga väder som var då

En sväng till affären blev det i eftermiddag, italienskan tyckte att tranan kunde ta påskharen i nackskinnet å flyga söderut så lite svenskt godis införskaffades.
Jag får paketera det å skicka det imorrn men hålla koll på vikten, det är stora prisskillnader på några gram.
Så får vi se om det landar med stålfågeln till påsk eller midsommar... 😒

Middag idag blir strimlad lövbiff med svamp, klyftpot, sallad.
Tiramisu till dessert men den är köpt.
Svårt att göra för bara 2 personer så då kan man köpa istället.

Å så glömmer ni inte klockarna innan ni lägger er 😉



HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg