Måndag....


.... å ny vecka.....
Coronaviruset står överst på allt å överallt...
Nej, jag är inte det minsta rädd för egen smitta däremot om mina föräldrar blir drabbade.
Mamma klarar det säkert, hon har ju inga medicinska fel utan bara fysiskt handikappad å att hjärnan har dragit ur kontakten.
Pappa däremot är det väl värre med även om han har hjärnan i funktion.
Han fyller dessutom 89 år i sommar så den fysiska orken finns ju inte längre att bekämpa ett sånt virus.

Det som gör mig rädd på riktigt är svenska folkets inställning till det hela.
Jag förstår ingenting av hamstringen t ex...
Vi har mat hemma så vi klarar oss 3-4 veckor i frysen, undantaget är ju färskvaror.
Blir du sjuk är man sjuk i ca 2-3 veckor (nu pratar vi om friska människor som blir smittade)
Har man normalt inte sån framförhållning i det dagliga livet att man har toalettpapper, torrvaror å  dyl hemma för en tid framöver då borde man få sig en tankeställare nu.
Men idag finns allt tillgängligt 24/7 så man behöver inte anstränga sig att tänka ett steg framåt.
Jag har å får ftf spydiga kommentarer om hur jag lever å har framförhållning men det är bara att se å lära av dagens situation....

Jag blir rent rädd när jag ser hur man "utbildar" svenska folket i att tvätta händerna.
Via tv, steg-för-steg bilder i tidningar och i traliers.
Tror de bestämmande att svenska folket är så korkade att man inte kan tvätta händerna eller är svenska folket så korkade att man faktiskt inte kan det??!!
Jag har aldrig varit rädd för bakterier å dyl, lite skit rensar magen som man brukar säga.
Jag som hållit på med mycket mat vet vikten av hygien utan överdrift.

Men som i fre när vi var på funktionärsfesten, vi tog på allmänna ytor, höll i allmänna pennor mm så när vi skulle äta så gick vi å tvättade händerna å sen spritade dom precis innan middagen.
Då tog en kvinna mig i hand å hälsade, jag spritade om händerna efter det innan vi åt pga rådande läge.
Nu är alla kurser inställda på rekommendation av Svenska danssportförbundet.

Svenskarna är ett gnälligt folk... 😠
Uuuuhu......jag får inte åka på kryssning-konsert-gå på hockey bla, bla, bla...uuhuuuuu......
Åååååååh......såååååååå.....  synd om dig... INTE.....  😖
Se å lär av Italien, där går man ut på balkongerna, spelar å roar sig bäst man kan...
Folk verkar vara så tröga att dom fattar inte att man måste hindra smittspridningen för att hinna ta hand om dom som är sjukast.
Ett nytt virus som ingen har några antikroppar, inget motstånd alls, då blir dom redan sjuka väldigt sjuka å en del dör för att de blir så många på en gång att man inte hinner ta hand om dom.
Att stoppa smittspridningen handlar inte om att det är utrotat inom en månad, utan att hinna ta hand om sjuka i en takt som gör att man klarar det.
Bättre en om dagen i ett år än 365 st samma dag som en uttryckte det.
Alla kommer så småningom att få det i någon form, så är det bara.

Tyvärr kommer det bli en massiv ökning av arbetslösa till följd av detta när restauranger-hotell å dyl måste hålla stängt.
En hårt pressad arbetsmarknad kommer bli 100 ggr värre........

Tidningen Barometern gjorde en intervju med den italienska dottern på Sicilien i tors.
I fredags var det med i webb-tidningen, i lördags i papperstidningen.
Jag fick skickat till mig via en kusin som klippte å klistrade från webben men jag kommer även få en papperstidning idag med posten, jag bad dom skicka en till mig.
Men jag har oxå klippt å klistrat så här är den.
Hur man lever i husarrest typ...
Klicka på bilderna så är det lättare att läsa 😊




Jag väntar strax telesamtal från en läkare ang min intensiva migrän förra veckan.
Men jag lär väl i vanlig ordning inte få så jättemycket hjälp därifrån....
 I övr hoppas jag komma ut en liten stund idag, igår var jag inne hela dagen, inte att rekommendera....

HA EN BRA DAG !!







Kommentarer

Populära inlägg