Tisdag......


.... idag, denna totalt onödiga mellandag..... 😖
Satte klockan pÄ 6.30 för att ringa vc Ä blev uppringd kl 8.20.
NjaaÀeeeeeee...... nu vet ni,fÄr man inga tider, dom tar ens uppgifter Ä besvÀr, sen har dom rond dÄ dom gÄr igenom telefonsamtalen Ä beslutar vem som ska fÄ en lÀkartid.
Nu har jag telefontid med en lÀkare pÄ tors morgon Ä det ifrÄgasatte jag oxÄ för jag hade ingen aning om varför.

Jo. du skickade ett mejl för ett tag sen....
Eeeh..... ja, det var bara info för vidarebefodran till min lÀkare att jag fÄtt en ny omgÄng rehab bad vilket vi diskuterade d 17e nÀr jag var hos honom.
SÄ mitt problem nu fick anstÄ till tors för vidare beslut om handlÀggning.
Tydligen kan dom stÀlla diagnos pÄ telefon....
Ja, man kan ju hoppas att en person med hjÀrtinfarkt fÄr en tid den dagen iaf.....

NĂ€r sambon var sĂ„ dĂ„lig i en vecka för 6½ Ă„r sen sĂ„ han till slut ringde vc, fick en tid, vĂ€l dĂ€r sĂ„ fick han rĂ„det att Ă„ka hem, ta 2 Alvedon Ă„ vila vilket han vĂ€grade.
Jag Äker inte förrÀn jag fÄtt hjÀlp..... sa han.
½ tim senare fick han infarkten pĂ„ vĂ„rdcentralen.......
Hade han Äkt hem hade han nog inte överlevt för det var en allvarlig infarkt.
Han lÄg 3 dygn pÄ VÀxjö innan han var sÄ pass stabil att han kunde flyttas till Karlskrona dÀr dom opererade honom.

Sen sÄ ska ju Mia SkÀringers "No more fucks to give......" gÄ upp pÄ biograferna 8e Ä 10e mars.
SĂ„ jag bokade en biljett till 10e Ă„ betalade med kortet.
DÄ hoppar det upp en liten kÀck ruta "hoppsan, det blev nÄt fel, ÄtergÄ till startsidan...".
Fick inget kvitto, ingen bekrÀftelsemejl men pengarna Àr dragna, det ser jag i bankappen.
Har mejlat fram Ä tillbaka sÀkert 10 ggr idag, dÄ hade betalservicen Nets tydligen problem just nÀr jag köpte.
Men jag vet inte om jag har biljett eller inte, jag vill inte skicka kortuppgifter hur som helst pÄ mejl sÄ jag fÄr ringa kundservice för gruppbokning Ä kolla imorrn.
SĂ„ det var en kĂ€ck start pĂ„ tisdagen, veckans mest onödiga dag..... 😖

Kl 12 orkade jag inte hÀcka i soffan lÀngre, drog pÄ trÀningsklÀderna Ä drog ut.
Å fy för faan sĂ„ slaskigt det var i skogen, jag fick kryssa fram för att slippa bli blöt.
Genom skogen, in till Ingelstad, genom bo-omrÄdena Ä 27an hem.
Ganska exakt 1 tim, 6.4 km.
SlÀngde ivÀg till affÀren, hem Ä satte deg till bullar till mina förÀldrar till helgen.
Åt lunch nĂ€r dom jĂ€ste, bakade ut, röjde upp, grĂ€ddade Ă„ sĂ„ kom sambon hem.
50 talet ringde Ă„ var tillbaka, frun har nybakade bullar nĂ€r han kommer frĂ„n jobbet 😄😄😄

Tittade pÄ GW's "Blattarna som byggde Sverige" igÄr.
Helt fantastiskt program !!!
SÄ roligt att se gamla bilder, fÄ historia bakom den enorma arbetskraftsinvandring som var dÄ.
Synnerligen vÀlorganiserad Ä strukturerad mÄ jag sÀga.
1947 öppnade Sveriges 1a pizzeria i VÀsterÄs, bara en sÄn sak !!
2 avsnitt kvar, jag kommer se varenda sekund av dom.
En mycket vĂ€rdig dokumentĂ€r, bĂ€sta GW 😎

Idag fick jag hem vÄgen.....
Ööööh.....vilken vĂ„g?? tĂ€nker ni.....
Jo, nÀr jag tog 4 nr av IFORM sÄ fick man en vÄg som premie , (dÀrför tog jag tidningen..) en vÄg som vÀger, mÀter kroppsfett Ä ger BMI.
Jag hade ju mina funderingar om hur faan det skulle kunna funka men man kopplar upp den mot en app i telefonen, dÀr loggar man in sina olika parametrar Ä fÄr fram resultatet.
FÄr se om jag fixar det sjÀlv eller om sambon fÄr rycka in...
Av kommentarer pÄ fb har jag förstÄtt att det finns en del mÄndagsexemplar som inte funkat men jag hoppas min kommer funka.
Men dom som har en korrekt vÄg Àr jÀttenöjda sÄ det ska bli (o)spÀnnande att se.
Blandade kĂ€nslor dĂ€r kan jag sĂ€ga.... 😖

Imorrn förmiddag Àr det dags för bad igen, pÄ kvÀllen Àr det TjejkvÀll pÄ Grand Samarkand.
Jag Àr kraftigt allergisk mot allt med ordet "tjej" i, det Àr sÄ förlegat idag.
Dom kunde döpa kvÀllen till KundkvÀll för alla......
Men jag ska vara dÀr kl 16 sÄ man slipper vÀrsta trÀngseln, jag ska köpa 3 födelsedagspresenter till helgen.
Nu Àr inte rabatterna sÄ stora men det finns en del annat i gÄngarna oxÄ imorrn kvÀll.

Middag idag blir hambugare de luxe 😄
Hamburgare med sallad, guaccamole, lök, tomat, stekt Ă€gg 😊




HA EN BRA KVÄLL !!









Kommentarer

PopulÀra inlÀgg