Våffeldagen.....


....... är här å då står det 25e mars i almanackan.
Ni vet väl att Våffeldagen är en förvanskning av Vårfrudagen??
Ett missförstånd helt enkelt men ett väldigt gott sådant 😊
Vi fick äta våfflor på förmiddagen då han jobbar sent denna veckan, sen skulle jag på akupunktur å han till tandläkaren så det blev tidig våffelfest.
Jag vill ha mina våfflor med glass å bär helst, är inte så mycket för sylt-grädde typen.

Efter akupunkturen gick jag in på CG mest för att strosa runt lite.
Gick in på Dollarstore, dom har löjligt billig påskmust, Nygårda för 10 kr flaskan så jag köpte 4 st.
Väl hemma så var det ett fantastiskt väder, riktigt varmt så jag hade inte mage att gå in å sätta mig så jag har börjat med fönstertvätten.
Så nu är den stora vårstädningen inledd 😊
Har bara 2 mindre fönster kvar samt de som vätter mot sjön kvar utvändigt, sen tar man invändigt vart efter man städar rummen.
Men solen ligger på ikväll så det får bli imorrn förmiddag.
Nackdelen är att när fönstren är rena så tror fåglarna att dom kan flyga rätt igenom huset.... 😔
Vilket innebär en å annan bruten nacke....

Imorrn jobbar sambon sista kvällen på obestämd tid, dom är permitterade.
Han får ju nästan hela sin lön så det går ingen nöd på honom så, det finns dom som står utan nånting.
Problemet är bara att dom har jobbat extra sen i januari 30 min varje dag.
Börjat 5.30 istället för kl 6, slutat 00.30 istället för kl 00.00 för att dom hade så mycket att göra fram till semestern.
Så vad händer då??
Jo, orderstocken flyttats framåt som en korvstoppning, dom kan bli av med en del av semestern för att komma ifatt.
Det är ju underleverantörerna som inte får fram delarna, det är därför dom stoppar produktionen.
Men han får ju ha telefonen konstant på sig vilket han är väldigt dålig på i lediga tider för dom kan när som helst ringa å beordra in dom.

Jag skulle ju haft ett möte på af i fredags som blev inställt för han var sjuk.
Nu mejlade han igår att dom förbjudit alla möten på kontoren så nu är det videomöte så det ska vi ha på fredag.
Hur man kan bedöma en persons arbetsförmåga per video begriper jag inte.....
Den som lever får se.....

Har messat med italienskan, dom har regn å iskallt.
Det regnar liksom på tvären, en Ölandsfåk i regnversion sa hon 😄
Så för en gångs skull så har jag bättre väder än henne 😊

Ikväll blir det färsbiffar från frysen å stuvad pasta.
Enkelt å gott, jag försöker tömma frysen på färdigmat så det inte ligger för länge.

Vilket väder 😎

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg