Det......


..... har varit tunga dagar fredag-lördag.....

Fredag den 13e...... 😖
NÀr jag varit uppe en stund igÄr skulle jag starta upp datorn.
Inget Wi-Fi.....
Men skit i det, jag bommade ihop datorn igen, sen vaknade sambon Ä vi började prata om div saker.
Han Äker till stan, jag skulle fixa till mig lite, dÄ var det dÄligt vattentryck.....
 
Men sÄ skulle jag stryka en massa tvÀtt Ä satte i strykjÀrnet.
Efter nÄgra minuter började jag stryka men det blev inte slÀtt, dÄ var strykjÀrnet kallt.
Kollade belysning i sovrummet, inget ljus.....
TvÀttstugan, inget ljus....
Spisen död....
Halva vardagsrummet lös inte dÀrav inget Wi-Fi för kontakten satt dÀr.
SĂ€kringarna inne var hela....
DĂ„ tror man faan att det spökar pĂ„ riktigt 🙄
 
Well, han kom hem, hade handlat pÄ Lidl.
Framför honom i kassan stod en kĂ€rring som började hosta Ă„ bröla rakt ut.... 😠
Han ryggade instinktivt 3 m bakÄt....
Det Àr ju sjÀlva FAAN att folk inte kan hÄlla sig hemma nÀr dom Àr sjuka !!
Men hur som, det var en sĂ€kring ute som gĂ„tt, förmodligen pga stormen sĂ„ lugnet Ă€r Ă„terstĂ€llt. 
Laura drog fram vÀrre Àn vad jag trodde faktiskt...
Det har varit mycket nedfallna trÀd mm.

Hade tung huvudvÀrk pÄ förmiddagen men det eskalerade till ett riktigt migrÀnanfall.
Jag lÄg dÀckad hela eftermiddagen intill tidig kvÀll dÄ jag fick rycka upp mig, vi skulle ju pÄ funktionÀrsmiddag.
Jag vill försöka vara social Àven om det Àr tungt men det var trevligt.
God mat, frÄgesport, musikquiz Ä lite smÄprat.

Fantastiskt vĂ€der nĂ€r jag vaknade idag  sĂ„ jag ville ut en runda.
Men det var ju rÀtt kallt sÄ tempen fick stiga lite innan jag gav mig ut.
Ljuvligt i skogen, alldeles vindstilla, tog vÀgen in till Ingelstad, genom byn Ä hem.
TyvĂ€rr orkade jag inte springa i den takt jag tĂ€nkt, jag kĂ€nde av sviterna av migrĂ€nen igĂ„r sĂ„ det blev l-Ă„-n-g-s-a-m lufs typ.... đŸ˜Ș
Hade velat dra pÄ ordentligt i det vackra vÀdret men sÄ Àr det, allt Àr bÀttre Àn inget.

Jag kĂ€nde huvudvĂ€rken komma krypandes igen men jag tog en varm dusch, vi Ă„kte till Börjes en tur, jag köpte rosor till sambon. 
Men han fick dom idag faktiskt 😊
La oss Ă„ vilade, jag sov nog dryga timmen men det ligger Ă„ lurar-trycker i bakhuvudet....
Han önskade kycklingpaj idag sÄ det blev det.
Men huvudet Ă€r avtrubbat nĂ€r man glömmer lĂ€gga i osten innan den sĂ€tts in 😖
Men dÄ fick den lÀggas ovanpÄ sista 7-8 min, inte riktigt detsamma men bÀttre Àn utan iaf.

Nu har jag haft migrÀn 4 ggr denna veckan, sön-mÄn-fre-lör....
Det suger oerhört mycket energi, bĂ„de fysisk Ă„ psykisk, man orkar ingenting, hjĂ€rnan blir helt vĂ€ck... 
Jag hoppas pÄ Äterkoppling till min lÀkare inom kort, jag hoppas pÄ en remiss till mottagningen i Helsingborg sÄ jag kan fÄ botox mot migrÀnen.
För medicinen hjÀlper knappast....
Hoppas nÀsta vecka blir bÀttre, jag har bara 2 saker inbokade vad jag vet.

Imorrn fyller sambon men vi Àr sjÀlva, vi köpte en liten Budapest stubbe Ä sÄ ska jag laga Pasta Salciccia till middag.

HA EN BRA KVÄLL !!
 

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg