Måndag.....


..... har det blivit å man är i fas igen efter tidsskiftet.
Drog in till Maxi å handlade under förmiddagen, vi hade TVÅ ägg kvar.
Här går det åt mycket ägg så har jag under 15 ägg hemma så får jag nästan panik.
Jag har alltid kokta ägg i kylen, lätt att ta om jag behöver ett mellanmål vilket är sällan men ibland så händer det.
Ägg till frukost, ägg till lunch, finns hur mycket som helst man kan göra av ägg.
Har man alltid ägg hemma så har man alltid mat 😊
Å snart är det påsk 😄

Gick in på Deichmann's å hittade faktiskt ett par sneakers  för rimlig summa.
Hon ville prångla på mig en annan sula men jag har egna inlägg å sen impregneringsspray men det står säkert här nånstans.
Tror dom blir riktigt bra, vill ju inte gå i höstbootsen å inte i vita sommarsneakers nu så jag behövde verkligen ett par skor.
Avskyr snörning på vardagsskor så det var perfekt med denna varianten.

Drog ut en runda när jag packat upp, pass 50 för år 2020 !!!
Vilket innebär på 92 dagar så är det snitt på ett pass varannan dag vilket är bra tycker jag.
Sen kan det bli 4 dagar i rad å 5 dagar utan men snittet är bra, allt är bättre än inget.
Men fyttiattan, idag var det motigt.......
Kyligt, mulet å snålblåst så det blev en pw på 5 m.
Nu kan minsann soljäveln lysa men inte när jag var ute 😖
Tänk så mycket lättare att springa när det är soligt, så mycket mer peppad man känner sig men får hoppas på mer inspiration imorrn men nåt blev det iaf.

Hade planerat att baka påskbrödet idag men får skjuta på det till imorrn, jag tog upp skinkspad från frysen men det kan stå i kylen så länge.
 Å så har jag faktiskt fått ihop en matlista för hela veckan.
Så mycket enklare att veta vad man ska äta varje dag än att gruva sig för det varje dag.
I början kan det vara lite muppigt å tetigt men man kommer in i det, checka över vad man har å utgå från det.
Så kan man bara komplettera, ta nåt som är rest från nån annan dag osv så blir tillvaron enklare, billigare å för den delen klimatsmart.
Inget matsvinn, inga bortkastade pengar !!





Mån- Fläsk med löksås
Tis- Linsgryta med vildris 
Ons- Burgare de luxe
Tors- Soppa
Pannkaka-Våfflor
Fre- Lasagne
Lör- Krämig majskyckling
Sön- Kebabspett, ris, wokade grönsaker.

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg