Morning bejjbs and biiins....

Ännu en solig, underbar dag att vakna till !!

Lite weird att det är 23e MARS o inte 23e MAJ!!
Det skulle känns mer passande..
Drog bara på mig en joggingdress när jag tog ut lilla Sockerpärlan på morgonkiss i parken, lite svalt men ack så skönt.


Ikväll är det dags att sätta ut mössan, Tranan kommer med godis o lite annat.. ;) Har man inte varit snäll kanhända man får en liten, liten riskvist... 

Dagen har börjat med att utfodra sonen, mig o lilla Sockerpärlan, dammsugit o diskat. Vidare har jag ett möte kl 10 så innan dess blir det inga större saker.
Sen tänkte jag börja rensa på hatthyllan, en del vintersaker ska jag plocka bort samt plocka iordning, ser ut som kriget på hyllan.

Ett par timmar i solen på balkongen, kanske tvätta köksfönstret o byta gardiner senare i e-middag när solen försvunnit. Vill ha färg i fönstret nu, är lite trött på det svartvita. Det är skönt o "vilsamt" efter julens all röda färg men nu vill jag ha vårliga pasteller. En prommis med lilla Sockerpärlan får det oxå. Blev inget brödbak igår så det ska jag ta ikväll, då får vi nybakat bröd till lördagsfrukosten imorrn :)

Göra en sats köttbullar/biffar av rådjursfärs o fläskfärs jag tog upp igår så är nog dagen komplett.

Dagens lunch blir strömming i pitabröd, helt galet, sjukt gott. Är så sugen på det!!

I morgon ska jag försöka rensa i garderober, spec barnens. Dom växer värre än ogräs o ha kläder som inte passar hängandes i en garderob är ingen vits med. Nu kan jag ju ev rensa ut vintergrejer oxå, är det inte lagom nu så är det knappast det i höst heller.

Men nu får jag göra mig presentabel inför mötet...

HA EN UNDERBAR FREDAG!!


Min lilla Sockerpärla....
(*suck*.. man får stå ut med mycket när man är hos "matte" o "lillhusse" är i farten......)

Kommentarer

  1. Men vilken söt vovve!

    Ha en bra fredag!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det så härligt med våren! Ha en fin helg!!

    SvaraRadera
  3. Så skönt det verkar vara hos dig! Här är fortfarande snön kvar, men det har i alla fall töat undan så pass att det går att cykla, skönt!

    SvaraRadera
  4. Verkligen fin hund. Rulla köttbullar... jag orkade fyra stycken sen blev det biffar =D

    SvaraRadera
  5. *ler* Underbart att läsa ifatt dina linlägg!! Man får en fantastisk vårkänsla.. Här på bästkusten har det tyvärr varit en underlig dimma över våren, så solen har vi inte sett särskilt mycket..

    Skall du ut och resa? Härligt! Och vad mycket gott du bakar! Mums.

    Hoppas din helg blir bra - kanske dans?

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg