En kvinnas doft......


... en parfymlista som  jag läste hos Freja..

Använder du parfym?  Ja, det gör jag, varje gång jag duschat så puffar jag på mig parfym.

Vad tycker du om parfym? En guldkant i vardagen, en känsla av lyx en gråmulen dag. Dock ogillar jag skarpt personer som dränker sig i parfym. I många år tålde jag knappt parfym, jag kunde förstöra en hel kväll om jag fick på mig "fel" el för mycket parfym. Till slut tipsade en fd jobbarkompis mig om att hon hade samma problem men kringgått det med att duscha parfymen i nacken o inte bakom öronen. Då slingrar sig inte parfymen in i näsan o sen dess har jag gjort så o det funkar.

Jag var så känslig att det kunde utlösa migrän om nån bara passerade mig i en affär som hade en tung parfym. Under graviditet o amning så kunde jag inte bära parfym alls, exmaken fick inte använda nån som helst rakvatten el dyl

Jag tror att det är det som idag gör att jag uppskattar parfym o parfymerade bodylotions så enormt mycket. Migrän blir ju ofta bättre när man blir äldre (tack för det..) samt att jag kanske väljer parfym med större omsorg idag. Nästa jag vill ha är Diesel's "Loverdose", fick ju den bodylotionen i julklapp. Väntar på en 20% kupong fr Kicks, då kanske det kan bli av.

Hur väljer du parfym? Vintertid så älskar jag tunga dofter som "Shalimar", Dior's "Midnight poison" mm.
Denna årstid väljer jag lite lättare som Clean's dofter. Köpte en box med 4 dofter Clean i för 2 år sen, 699 kr. EN parfym kostar 455 kr!! Sommartid så använder jag lätt parfym el så White Musk fr Body Shop, finns en sommarvariant av den.

Nåt speciellt doftminne? I tonåren så handlade jag från Fleur de Sante o där fanns en doft som hette "China". En orientalisk doft som var helt underbar.  Kommer ihåg en måndag kväll, jag var på gympa när jag började känna en välbekant doft. Å jag tänkte att den personen har samma doft som jag... Tills jag insåg att det var JAG som doftade, när jag blev varm o svettades så ångade ju doften ut genom porerna..

Även "White Musk" fr Bodyshop är en sån doft. Jag köpte den för 4 år sen, dels umgicks jag väldigt mycket med danskompis H o sen var vi mycket på dans. Det var varm sensommar så det är en spec doft för mig.

Var har du din parfym? I badrumsskåpet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Var ju hos af igår, sicken kille jag fått!! Kanske det kan bli ordning på torpet nu..........
Han var kanon, hade samma åsikter som jag, det har ännu ingen haft där..... :)

Han beklagade att han var den 6e handläggare jag har på TRE år men att det var slut på bytandet av såna nu.
Tack för det A.............

Vi avhandlade allt fr kootjscccccher till Reinfeldtidioten o de asylboende på Lundegård.. Då hans efternamn skvallrade om utländsk härkomst så pratade vi även om det. Hans föräldrar härstammar fr forna Jugoslavien, själv är han född i Karlshamn.. Dom kom hit i den stora industriinvandringen i mitten på 60 talet, de fick LÅNA pengar 1a vintern för att kunna köpa hans mamma en vinterkappa. Förstå hur dom känner det när de som kommer hit idag FÅR pengar fr 1a dag. Dom fick inte så mycket som en jävla spänn!!!

Fick rävtavlan färdig igår, köpte ram o ramade in den så nu är den inslagen o kortet påskrivet å det är "bara" 2 mån o 10 dagar tills han fyller... 

Det är bra att vara ute i god tid... :D

Så jag påbörjade tavla nr 2 till en liten blivande 4 åring, bild kommer när den är klar.

Lagade världens godaste o absolut enklaste Korv stroganoff igår på bara 4 ingredienser.
Strimlad korv, en strimlad lök, tomatbasilikafraiche o en klick tomatpure. 
Helt makalöst gott var det!!

HA EN BRA TORSDAG!!





Kommentarer

  1. Nej parfym använder jag inte. Är jättekänslig för dofter. Inte allergisk men känslig. Splutt.

    Bra gjort med tavlan.

    SvaraRadera
  2. Kul inlägg! Jag använder lätta, svala dofter. Gärna Clean-serien. Som doftminne kommer jag ihåg tonårsdofter. Jag använde anais-anais hudkräm och alla killar hade Farenheit.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du äntligen fått en bra person på af. Hoppas det vänder nu. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  4. Min favorit parfym är just Shalimar och jag har den i kylskåpet.
    Kul att tavlan är klar.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh, se där!! Härligt med någon som man kan koppla med! Hoppas att det nu går bättre...

    Parfym - bara en enda: Issey Miyake

    *ler* Härligt också att rävtavlan är klar! Ha nblir säkert hur glad som helst. Det är bra att vara ute i tid.

    Hoppas du får en fin fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Nä jag är både allergisk o känslig för parfym så här blir det inte nåt

    SvaraRadera
  7. Hoppas nu han gör det han ska på af o att det blir lite ordning,
    ha de Fia

    SvaraRadera
  8. Det är härligt att lukta gott. Ha en fin fredag. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg