Dag o natt.......


....... är lika långa idag sägs det.

Vårdagjämning!!

I 3 mån blir det bara ljusare o ljusare för att den 22a juni vända åter igen mot mörkare tider....

Idag kan man inte njuta av solen, den behagar icke visa sig!! Gårdagen började soligt för att slå över till fullkomligt vansinne med orkanbyar i vinden, snö, hagel, åska o blixtar.
Åskan o blixtarna såg jag inte till men resten kom med besked!!!

För att på eftermiddagen vara soligt men galet stormande. Var ute vid Hansa City i Kalmar o höll på å blåås' bort fullständigt!!!
Mamma Mia :o

Nu åter hemma o ska förbli över åskådlig tid. Har bara kul-shoppat i Kalmar idag o sen handlat på CG. Kul-shopping är det roligaste som finns :D

Lagerhaus har många kuliga prylar.... :)


På DIMODA köpte jag denna ursöta lilla växt, Aloeväxt. 


Sen har dom strösslat över små genomskinliga glasdroppar så det ser ut som vattendroppar...
Tycker det är kul att småpynta lite vårligt på våren, Påsken är så kort tid att ha det uppe på.


Då jag inte var hemma igår så blev det ingen Veckans matsedel men här kommer den:

Tis- Stekt strömming i pitabröd, sallad, remouladsås, lök
Kräm o mjölk
Ons- Stuv. makaroner, köttbullar, rivna morötter m apelsin.
Tors- Kycklingsoppa, ostmacka.
Fre- Pasta, bacon, ost
Lör- Klyftpot, vildsvinskotlett, coleslawsallad.
Sön- Våffeldagen :)


Har ett spännande projekt på gång, men vill inte avslöja än förrän jag vet om det blir nåt av det.... ;)

Nu mina vänner ska jag läsa ifatt er alla....

HA EN FORTSATT TREVLIG DAG!!

Kommentarer

  1. Vilken fin blomma!! Oj, är det vårdagjämning idag, det hade jag missat. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Så söt liten påskväxt, jag älskar påskpynt, härliga färger o ljuset e på väg,
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Min son är "tillverkad" på midsommarafton 2004 och föddes på vårdagjämningen 2005. Vi är stora på gamla hedniska kultdagar här i huset, tydligen.

    SvaraRadera
  4. HEJ....det var ett tag sedan har tänkt på dig allt är sämre nu på amelia men ser att du bytt portal..så fint du har det :) åh vilken SNYGG poncho jag vill ha :) så du skall till italien? trevligt :) ha en fin kväll tjejen så ses vi kram

    SvaraRadera
  5. Kulshopping, det bästa som finns! Och mycket roligare att städa om man har kuliga grejor att städa med!

    SvaraRadera
  6. Tack ånnyo för lite matinspiration.. Och härligt, härligt med vårdagjämning!!!!!

    Hoppas du får en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med vårdagjämning! Men då man ser ut nu så ser man att det snöat! Allt är vitt,vitt....
    Kulshopping är kul :)

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg