Lördag.....

... å hittills har formen varit så här......

Har haft en lugn morgon så länge, orkade inte ge mig ut direkt med Lilla Hjärtat på en långrunda.

Det är ju lördag o jag hinner faktiskt ändå..

Efter en morgonkissåbajs i parken för henne så åt vi frukost, idag blev det bovetegröt m blåbär för min del. Trist att va' jycke, samma mat vareviga dag.. ;)

Gårdagskvällen förflöt lugnt, inte ett enda barn hemma. Tonåringen sov hos en kompis för imorse kl 6 åkte dom i skolans regi med buss till Hestra för en dag i skidbacken. Dom har haft halva jan o hela feb att fixa resan å så valde dom nu när snön nästan är borta. Hon har ALDRIG åkt skidor i hela sitt liv....

Men dom försäkrade att det fanns snö i backen, dock inte i längdspåren.
Hoppas hon inte kommer hem med ett "justerat" revben hon oxå..

Sonen sov hos annan kompis o Lilla Hjärtats husse kom å hälsade på oss.

Hade hoppats på en stund i solen på balkongen men tveksamt. Solen kommer å går, en del moln skymmer av o till. Morgonen var alldeles ljuvlig så jag funderar på att ge mig ut en riktig långrunda med henne strax. Sen ner till mina föräldrar o städa bilen o skura bilmattorna.

Middag idag blir helstekt fläskstek, ska bli gott med helstekt kött. Längesen vi hade det sist.
Satte 2 surdegar igår, den ena är klar på tis, den andra framåt sön-mån. Har helt slut på bröd i frysen nu, har rensat ut med flit men fick köpa bröd igår. 

Höll på å slå avigt hur dyrt det är med köpebrö'  som vi säger. 
En liten sketen limpa, TJU'SU SPÄNN!!

Imorrn ska jag frosta av frysen, sen baka upp nytt, gott bröd o laga mat o frysa in.
Kanske det kan bli portionsbröd imorrn oxå.

HA EN LJUVLIG LÖRDAG!!

Kommentarer

  1. Ha ha, skaplig bild. En annan flög ju upp före halv sju, pigg men trött???

    SvaraRadera
  2. Här är det rätt så fint väder nu :) Solen skiner o +5 grader!
    Var ut nyss en stund, halt visserligen...

    Jag var upp kl 7 fastän jag är sjukskriven.....så är det, kan inte sova på morgonen....

    Ha en bra fortsatt dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig start på lördagen trots att solen inte vill stanna riktigt.. Köpebröd ja.. Dyrt som skam. Inget annat land betalar lika mycket för en påse med luftbröd som vi gör i Sverige..

    Hoppas du får din långrunda. Själv skall vi strax äta potatismos och stekt fisk och sedan skall jag cykla och fika med en god vän och göra en sväng ner till havet...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hembaktbröd, så gott! Men det har jag aldrig vare sig tid eller ork med, kan inte du baka lite åt mig med? ;-)

    SvaraRadera
  5. Javisst e bröd dyrt, tyvärr e jag dålig på att baka o men så äter jag väldigt lite bröd.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  6. Energin är det inget fel på, du är så duktig :) Finns inget bättre än hembakat bröd :) kram och h aen mysig söndag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg