Veckans middagstips!

Blir följande:

Mån- Råstekt potatis, stekt fläsk, lingonsylt

Tis- Grav.lax, pot, romsås, broccoli

Ons- Korv stroganoff, ris

Tors- Soppa, am.plättar, sylt

Fre- Pasta Carbonara

Lör- Skinkstek, pot, sås, sallad

Sön- Kyckling, ris, mex.grönsaksblandn, sötsur sås.

HOPPAS DET SMAKAR!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jepp, måndag igen.....

Har börjat dagen med att bada en styck väldigt smutsig hund. Nu är jaktsäsongen över för dom, har inte badat dom innan pga kylan o snön. Det ger ett visst skydd mot det med pälsfettet.

Ska strax göra mig iordning för att åka till Kalmar, ett strålande väder är det.
Fick ett konstig telesamtal för en vecka-10 dar sen....

-Ja, hej, det är fr Uffe's bil i Kalmar!!

-Ööööh..... (lilla vän, nu har du nog ringt fel...)

-Ja, hur är läget??

-Eeeh... jo tack, bra!!

-Ja, jag ringer på uppdrag av vissa biltillverkare o du har väl en Suzuki??

-Jooo.... det har jag!!

-Ja, det har visat sig att vissa äldre bilar fick dålig kvalitet på stötdämparna fram så vi skulle vilja titta på din bil o ev byta dom om du har den dåliga sorten. Det kostar dig ingenting.

Så jag ska lämna in bilen så dom får kolla det. behöver jag byta så gör dom det direkt. Tyvärr ligger det ute i industriområde men jag får väl gå en bit o gå in i nån affär, det finns några stycken därute under tiden.

Sen blir det bara CG om dom har nåt bra erbjudande o sen hem.

Får läsa er andra när jag är tillbaka!!

HA EN BRA DAG!!


Kommentarer

  1. Åh, vad gott det vore med en riktig carbonara! Om sex veckor. Då jäklar.

    SvaraRadera
  2. Jiipii, jag kan kommentera.
    Vilken service - ringer upp och erbjuder sig att fixa bilen, mera sånt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här e de vår i luften oxå, så bra att de tittar på bilen.
    i natt blir de jobb så min natta mat blir en frusen "någonting" i dag.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  4. Korv stroganoff blir det här idag också. I Plutolåda.

    Najs att blir uppringd av milmecken. =D

    SvaraRadera
  5. Härlig matsedel som vanligt! Jag är på tjänsteresa hela veckan, då blr det si och så med maten.... Jaaaa, nu kunde jag välja namn/URL, bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Härlig veckomeny!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt att få bilen kollad gratis!! :-) Jag gillar verkligen dina matsedlar. Man får bra tips. Tack. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  8. God veckomatsedel som alltid!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg