Vasaloppsöndag.....


Då var årets Vasalopp över för denna gång.....
De som kommer in i mål nu är nog rejält slitna ef 8-9 tim i spåret.

Fantastisk seger av Jörgen Brink för 3e året i rad o ny rekordtid.
Finns inga andra sportevenemang jag följer förutom Vasaloppet, det är en prestation utan dess like.

Jag åt min lilla "hotellfrukost" här i min ensamhet, scones, 3 olika marmelader, varm choklad o kokta ägg m sill. Är en mäktig syn när alla ger sig iväg vid starten. Tyckte det var fint av dom att ge "Plex", Mr Vasaloppet en hyllning. Det var ju det sportevenemang han värderade allra högst.

Har varit på kalas så magen är full med kött, pot.sallad, grönsallad, frukter o EN bit tårta så nån kvällsmat behöver jag inte bra mig om. På sin höjd en skål m flingor o havremjölk senare ikväll.

Nu ska jag vara hundvakt hela veckan så vi ska ut på långa promenader men imorrn ska jag till Kalmar på förmiddagen.

HA EN SKÖN SÖNDAGSKVÄLL !!

Kommentarer

  1. Roligt med svensk vinst i Vasan. Tredje gången inte undra på att han bröt ihop o grina Brink.

    SvaraRadera
  2. Jag satsade på Brink. Det är nån slags trend i Mora att folk som ÄR därifrån tycker rätt illa om vasaloppet. KAN ju ha att göra med att det ockuperar precis allt. =)

    SvaraRadera
  3. Mmm, älskar hotellfrukostar! Men det blev lite hastigt och lustigt med söndagens frukost för mig idag.

    SvaraRadera
  4. Låter som en smaskig frukost! Och sen kalas på det, lyllo dig! /Freja

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg