En vän..



... vill inte mer...
Det yttre räckte men inte det inre...
Det var inte värt nåt denna gg heller....
Livet frågar inte vad man vill, det bara fortsätter att jävlas...
Hur mycket man än försöker o tycker man är värd det....

Vänner??
En vän för mig är nån som svarar på sms...
Som stöttar o peppar IRL el via små kommentarer el "gilla" på fb...
Nån som ringer o frågar hur det är...

Inte en person där man möts av tystnad o ignorans ...
Som om man inte existerar..

Min husläkare vill jag ska börja med SSRI tabl igen men jag vill inte det, det är inte det jag behöver..
Dom läker inte min trasiga självkänsla som exmaken så totalt krossade o tillintetgjorde vid skilsmässan o därefter A's ständiga ström av kvinnor.....
Ger mig inte ett jobb...
Det blir inte roligare att sitta ensam för det...

Den dagen jag möter en person som visar att jag är värd omtanke, värme, ärlighet o trohet, den dagen blir jag en hel person..

Ikväll kl 21.30 står dom på scen... 

Öppna dina ögon så du ser....
Att allting som du önskar ska jag ge...
Jag kan göra vad som helst för dig...
Jag ber dig, öppna dina ögon upptäck mig....


HA EN BRA FREDAG !!

Kommentarer

  1. Det gör mig ont i hjärtat att läsa dina rader, känner mig retfullt långt borta och ändå bor vi så nära.
    Kanske lite skuld också, för de människor som jag inte tar mig tid för.
    Sms är annars något jag är väldigt bra på...
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Nej, tabletter läker ingen självkänsla, det har du rätt i. Och inga andra människor heller. Det är bara du som kan läka dig själv och det kommer du att göra. För du är toppen. Du har klarat massor i ditt liv och kan fortfarande skratta, gråta och dansa. Det är starkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller inte med... Jag vet vad jag är värd men ingen annan tycker det o då spelar det ingen roll vad JAG tycker..

      Radera
  3. Det där med självkänsla och självförtroende är komplicerat, när livet och tillvaron visar sig från sämre sidor sätts man på prov, allt ställs på sin spets och det kan ta tid innan allt faller på plats och det som händer känns inte alltid rättvist och en del prövas onödigt mycket kan man tycka ...Men min övertygelse är trots allt , att det alltid kan vända till det bättre, hur mörkt det än ser ut ... Det är mitt sätt att hantera mörkret och skuggorna som faller ...
    Hoppas du har en trevlig danskväll och att allt snart ordnar sig till det bättre för dig!
    "Solen är din syster och månen din bror, du är aldrig så ensam som du tror" - några rader från en Lundell-låt. /Mormor

    SvaraRadera
  4. Det låter ledsamt det där. Men jag tror inte att andra kan fixa till ens självkänsla fullt ut direkt. Det handlar ju inte om dig att du träffar på fel folk. Man får väl lov att skilja på det. Grejen är att man inte kan låta andra avgöra vad som man är värd eller inte. Jag vet att det är svårt. Men livet blir nu helt omöjligt att låta andra definiera ens värde.

    Ibland väljer man/söker sig omedvetet till fel människor. Kanske du skulle kunna få lite hjälp i det om du inte tycker att det funkar.

    Sen löser inte tabletter nån självkänsla inte. Möjligtvis kan de ge lite mer energi. Du har visat på mkt styrka tycker jag.

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Uff. Livet prövar dig. Nä tabletter ger ju inte på det viset men kan hjälpa en att orka med de tyngsta stunderna. Det beror ju på hur man svarar på dem förstås.

    Det är kanske någon annan som du SKA träffa, som är rätt och då måste de här andra ur vägen. Jag hade npgon sådan innan Pluto och var helt knäckt men så kom han... hade jag inte blivit av med de innan så hade jag inte sett Pluto.

    Så det är nog en mening. =) Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg