The Body...

.... har jag väl inte direkt men den är nästan nog perfekt, haha !! :)
(För den som inte vet så fick fotomodellen Elle McPerson titeln "The body.." en gg å riktigt där är jag väl inte...eeerrhhmmm.. harkel..)

Drog ju 2 pass på gymmet igår, pulsgång o boxmixpass, kul som sjuttsingen :)
Längesen sist!!
Jag tränar ju mest morgon-förmiddag för då e det gjort för dagen men igår masade jag mig iväg strax ef 5 på kvällen.
Hittills har fokus legat på att bränna fett o kondition men nu får jag nog satsa på mer muskelbyggande..

Ska försöka dra mig iväg på lite fler kvällspass så blir träningen mer varierad.
De stela ömmande musklerna är borta, känns mest baksidan av låren idag o lite i baksidan av armarna..
Boxmixen är mycket utfall o benböj + pulsgången innan så benen fick en rejäl körare igår..

Denna veckan bjöd dom på ett besök på Tanita-vågen..
(kostar förvisso inte så många kronor men iaf..)
En Tanitavåg är en Body Composition Analyzer...
En våg som mäter muskel o fettmassa i kroppen.

Man knappar in kroppstyp, standard el atletisk, (standard för mig) ålder (45) o längd (169)
Ställer sig barfota på metallplattorna o tar tag i handtagen o håller tills den börjar skriva.
En elektrisk impuls skickas fr vä fot, upp o ut i vä arm, genom torso, över till hö arm o ner i hö fot...
Det är tiden det tar för impulsen att gå runt i kroppen som gör att den räknar ut alltihopa..
Rocketscience nästan.. :)

Mycket synd el FAANSHELVETESJÄVLASKITIDETBLÅSKÅPET att jag inte gjorde det när jag började där för drygt 2 mån sen..
Hade varit roligt att se förändringen på papper i fettmassa osv...
Kollade almanackan igår, d 17e aug vägde jag 73.1 kg o i fre 67.1... Hua... :(
Jag började ju dra ner på maten innan jag började på gymmet så jag hade ju tappat 1-1½ kg innan jag började där.

Såhär var mina resultat igår, här hymlas inte med fettprocent o vikt inte... hehe.. :)

Vikt 67.3 kg
(då hade jag dragit i mig 1 L vatten under passen..)
BMI 23.6
(som kvinna ska du ligga mellan 20-25..)
Fett i % 27.3
(som kvinna ska du ligga mellan 23-34%..)
Total kroppsfettvikt 18.4 kg

Hö o vä ben var nästintill identiska i fettmassa o muskelvikt, skilde endast ett hg..
Men armarna var däremot väldigt ojämna...
Å jag suger, verkligen suger i styrka i vä arm tyvärr...
Är extremt utpräglad högerhänt...

Hö-vä arm...
 Fettprocent 21,6/ 25.9
 Fettmassa 0,7 kg/ 0.9 kg
 Muskelmassa 2,5 kg/ 2,3 kg

Får nog se till att ta tag i styrkan i vä arm...
Får be min egen "pt" ;) om ett riktigt program för armarna 
Benen lägger jag inte ner så mycket träning på, dom får träning med allt annat, pulsgång, boxmixen o all dans å jag vill inte ha bulliga lårmuskler å dansen ger slanka benmuskler..

Benen, hö/vä...

Fettprocent 33.3/33,3
Fettmassa 4 kg/3,9 kg
Muskelmassa 7.6 kg/7.4 kg

Idag blir det vila men imorrn blir det pulsgång o ett pass för armarna, jag måste verkligen få mer styrka i vä arm...
Annars är jag ju nästintill perfekt, haha !!

Jaha, det var det....
Igår knåpade jag ihop en annons till "Barometern", vår stora länstäckande dagstidning..
Sätts in på lör, den stora jobbdagen i tidningen med jobbannonser mm..

Kvinna 45 år..
10 års erfarenhet av kassa, kundservice, kundmott,
reception, fakturering mm söker hel-deltidsjobb minst 75%
i Kalmar/Öland med omnejd.

Dessa rader kostar bara ETTUSENFEMTISPÄNN.....
Men vad faan gör jag, af gör inte ett skit, platsbanken är skrattretande att gå in på...
JAG VILL HA JOBB !!!

Kan ju vara så att nån behöver personal i dec kanske, få in en fot nånstans...
Helst mån-fre men jag har inte den lyxen att kunna välja bort jobb på obekväma arbetstider el vissa dagar.. :(

Men nu måste jag ha frukost, magen morrar....

Tanitavåg..

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. En sån där våg har jag aldrig provat,( kanske inte ska de heller, hahahaha)
    Hoppas att annonsen ger resultat.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Jahapp - säger som fialia, inget jag hade vågat prova, trots att jag tränar ofta. Men du verkar ha full koll! Härligt!

    Hoppas verkligen din annons ger något - jag förstår att du verkligen vill ut och jobba. Ibland för att slippa tänka, ibland för att få längta precis som du skriver.

    Kram på dig L!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg