Kärlek...


..... är det ju varje onsdag i tv "Bonde söker.."
Nu börjar det närma sig för att de ska göra sina val..

Bengt vet jag vem han väljer..
De åt middag hos oss 2 ggr under sensommaren ,men om det håller i sig vet jag inte.
Vet oxå att han INTE sökt till programmet själv utan att produktionsbolaget åkte förbi hans gård o såg kamelerna när de filmade en annan ölandsbonné förra året.
De knackade på helt sonika o frågade om han var singel??
Då var hans separation ganska färsk så han kände inte för det då men nu är han med.
Så kan det gå....

Säger som "Asta" till alla som gnäller på programmet o kallar det skit-tv o tönt-tv..
Vad är det för fel med äkta människor??
Inget paktskapande, ingen förnedring, inga baktankar med agerande utan vanliga, äkta människor??

Som faktiskt vill hitta riktig kärlek??
Är det så fel??

Att vilja vakna upp tillsammans med nån, kunna sträcka ut handen o känna en varm rygg....
Att få 2 min närhet på morgonen innan jobbet kallar....
Att få luta huve't mot nån när man är mentalt trött o att det finns nån där som bara finns där s a s....
Att äta frukost med nån...
Är det så fel??

Skulle kunna ge vad som helst för att få det tillsammans med en viss person men livet frågar inte vad man vill, det är ett som är säkert...
Men det är tungt, fruktansvärt tungt att inte få det man vill ha allra mest....
Att inte känna sig värd det...

Som bekant så står Olle på scen på fre igen i LS.
Till min o mångas glädje...
Det är oxå en kärlek på sitt sätt, mellan artister o fans...

Nu kanske man inte ska dra det riktigt så långt som en del gör i sina hyllningar till honom, han är ju dock inte Gud även om en del tycker det...
Men faktum ÄR att han o LS betyder så oerhört mycket för så många människor.
Även för mig...

Som jag skrev förra måndagen, många gillar honom inte men han ÄR LS i mångt o mycket.
Men han skulle nog inte varit så framgångsrik själv o bandet hade nog inte varit det utan honom utan det är kombinationen som gör det unikt.

Han är känslomänniska som jag o det får man inte vara i dagens Sverige...
Man ska vara 
"lagom" glad, 
"lagom" behärskad, 
"lagom" förbannad, 
"lagom" ledsen, 
"lagom" intresserad,
f*cking, jävla"lagom" av allt....
Är man mer så anses man ha en skruv lös...
Han hade f ö skickat mejlet till några vänner som sedan vidarebefodrade det.
Det var inte så att han skickade det till Kvp's redaktör direkt o basunerade ut det.

Jag är som en vulkan av känslor, utbrändheten förstörde filtret s a s...
Men det har jag lärt mig leva med men att hitta nån som kan det är inte lätt.
Jag får inga psykbryt 5 ggr/dag el vansinnesutbrott men man får inte visa för mycket känslor för då anses man konstig...
Ist för att kanske se det som en tillgång...

Har tappat ytterligare ½kg, idag stod vågen på 66.6 kg...
Tyvärr så är det så, ant är jag supersmal el lönnfet.
Ordet "lagom" finns ju som bekant inte i min värld/tillvaro..

Fick frågan i mån på gymmet vad jag gjort för att gå ner dessa kilon...
De första 2v så bytte jag ut en hel del måltider mot VLCD shake's.
En rivstart är alltid bra att få..
Sen ströp jag allt småätande, fika, smarriga röror som västkustsallad o gubbröra, det eviga småplockandet mm...

Det är värst de första 2v, sen slipper man suget ef sött o småplockande.
Idag tycker jag det är äckligt sött med bara en bulle till fikat å andra sidan har jag ju svårt att få i mig tillräckligt just nu för matlusten ligger nånstans med fotknölarna o skvalpar..

Snabba powerwalks INNAN frukost ger en jäkla skjuts åt viktminskningen.
Faktum är att man förbränner mer fett direkt på morgonen för man har inga kolhydrater att ta av lagrade i kroppen.
MEN man ska äta omgående när man kommer hem för att få ännu mer fart på förbränningen som sen håller i sig hela dagen.

Skillnaden är inte så jättestor med att träna på fastande mage el ef frukost men den skillnaden gör mycket i slutet.
Sen drog jag ju igång på gymmet o det har gjort sitt till.
Fokus har legat på fettförbränning o kondis men nu får jag försöka bygga lite muskler, främst i överkroppen.
Är o har väl alltid varit lite "svag" i överkoppen, benen har fått sitt med dans, powerwalks, inlines o annat jag hållt på med genom åren.
Skulle börjat tidigare bara med överkroppen...
Men det är aldrig för sent att börja......

Nu ska jag krypa ner i sängen igen o läsa dagens Ö-blad....

HA EN BRA DAG !!




Kommentarer

  1. Jag är en sån som inte ser"Bonde" men gnäller absolut inte på dem som uppskattar programmet.
    Jag vill ju helst se mord och sånt...haha
    Ha en fin dag och grattis till viktnedgången.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja men hur ska man nånsin kunna tro på vad Olle säger igen? Hela grejen är patetisk tycker jag. Men kul för fansen. Själv har jag en annan favvo i bandet och det är Jocke, be honom spela "No matter what" på sin sax och du har en fox som heter duga. Synd att han försvinner lite i LS-cirkusen.
    Jag hoppas Bengt väljer den rödhåriga och hoppas så klart för bådas skull att det håller annars har ju du en chans där ;) musikalisk är han ju iaf. Inte så "lagom" heller.
    Ockelbobonden har iaf varit på danserna i höst med sin kvinna. Lite förvånad att dom får visa sig tillsammans under seriens gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tycker inte det är patetiskt... Han ÄR sjuk o har förmodligen varit sliten länge. Ibl blir det bara för mycket även för "kända" personer. De som mottog mejlet hade inte behövt basunera ut innan dom pratat med honom personligen o nej, jag tror inte på en PR kupp heller.
      Det blev för mycket helt enkelt för honom...

      Ja, Bengt är en mycket uppskattade musikartist här på¨ön, han är mycket duktig på sin nyckelharpa, gitarr o så sjunger han ju oxå. Nja, han är 13 år äldre än mig så det får nog vara..
      Nej, dom får inte visa sig tillsammans egentligen men vem kan å andra sidan hindra dom?? Tror knappast dom blir skadeståndskyldiga till kontraktsbrott iaf.

      Radera
  3. Såg i tidningen idag att han är tillbaka. Ja nog tycker jag också att han ÄR LS fast det inte riktigt är min typ av musik.

    Nej äkta människor och kärlek är absolut inget fel. Det är meningen med livet. Känslor och uttryck måste få finnas. =)

    SvaraRadera
  4. Jag missar inte ett avsnitt av Bonde...
    Tycker att det är lite rart.
    Ibland är det nyttigt att läsa om sådant som du skrev om här. Det här med ensamhet är ju något som man inte tänker på när man lever i tvåsamhet.
    Och när jag tänker efter så har jag mycket att vara tacksam över och som jag inte borde ta för givet. Jag läste upp det du skrev för min man . Vi kramade varandra och tänkte till en stund.
    Tack finaste Lena.

    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  5. Hej är allt bra ?

    Vad har du för mål med ditt ,liv och blogg ? :)

    Mvh nathalie

    SvaraRadera
  6. Tittar sällan på tv - så jag har inte sett "Bonde.." Men tycker allt att var och en får lov att bli salig på vad den vill. Vill man se det är det ok.

    För övrigt tycker jag absolut att du skall fortsätta vara du. Icke-lagom. Levande.

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg