Horoskop....


.... brukar jag inte tro på el läsa särskilt noga...
Dock är jag Kräfta o för nån vecka sen så hittade jag en horoskopbeskrivning på en Kräfta inne hos Ergo som är född dagen innan mig.
Å se, den stämde in i minsta detalj nästan...

Omtänksamma Kräftan sätter familjen och vännerna i främsta rummet. En hemkär och förstående natur som värdesätter långvariga vänskapsband. I relationer och samarbete kan Kräftan vara försynt och försiktig, tassa lite som katten kring het gröt. En reserverad men samtidigt social natur. Kräftan är känslig för omgivningens reaktioner och söker uppskattning och bekräftelse.

Kräftan är en romantiker som tycker om att samla minnen. Uppväxtmiljön och barndomsvänner brukar ha stor betydelse långt upp i åren. En trofast och varmhjärtad person, som är angelägen om att bevara kontakten med släkten, vännerna och sin historia. Kräftan älskar att samla foton och ägodelar som väcker kära minnen.

Vattentecknet Kräftan styrs av Månen. Det gör Kräftan sensitiv och lyhörd. En sökande känslomänniska med hjärtat på rätt ställe. Den som är präglad av detta vattentecken sträcker gärna ut en hjälpande hand. Den stora känsligheten gör att Kräftan är sårbar till sin läggning och tenderar att ta saker personligt. Samtidigt finns en outtömlig värme som Kräftan gärna delar med sig av. Det är viktigt för Kräftan att känna sig behövd och uppmärksammad, att få sympati och uppskattning. Med sin mjuka och förstående läggning får Kräftan många förtroenden och själsfränder. Den som är präglad av detta emotionella tecken söker sig gärna till roller där möjlighet ges att visa omsorg om andra.

En beskyddande läggning är kännetecknande liksom ett stort trygghetsbehov. Kräftan ställer alltid upp för en vän i nöd och behöver få uttrycka sitt rika inre liv. En kreativ ådra hör ofta till bilden. Intuitionen är stark och hemmet är Kräftans bas. En fantasifull och humoristisk känslomänniska, som gärna roar och pysslar om sina närmaste.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sonen har gått till skolan o skulle dyka upp ef skolan för att hämta sin gympapåse, sen går han till pappa.
Har röjt undan all tvätt sen gårdagen, bara 4-5 st som väntar på strykning så jag ska ta det sen.
Ska diska, skaka sonens sängkläder, dammsuga.
Plocka fram adventssakerna o se om allt funkar, om 2v är det dags....
Ska inhandla en ny stjärna till vardagsrummet men det finns 2 strl så jag ska nog be o få låna hem bägge för helst vill jag ha den stora men vet inte om det går i fönstret.

Har haft en vit pappstjärna i flera år o70cm o den börjar med rätta bli lite sjaskig.

Ingen dans denna helgen, jag har varit ute 3 kvällar på 2 helger i rad så det får vara.
Ev får jag besök imorrn, vore alldeles underbart härligt men vi får se...

Vikten står på precis samma som förra fre, helt ok !!!

Dagen är grå, grå, grå men det var den igår oxå o blev så alldeles fantastiskt solig o vacker !!
Räfsade upp sista lövet hos mina föräldrar o drog ihop på presenningar till en enorm lövhög o sen tvättade jag o städade bilen.
Plockade ur ett par saker som legat i sen sensommaren, kunde kanske vara på tiden..

Så det blev ett gympass för överkroppen ute i det fria igår.
Sen tvättstugan så benen fick jobba lite oxå..

Nu får det bli frukost, hade noll matlust när sonen åt innan skolan så jag ska se till att få i mig lite...



HA EN SKÖN FREDAG !!

Kommentarer

  1. Skönt att vikten står sig eftersom det är nåt du har kämpat för! Hoppas , hoppas du får besök!! kram

    SvaraRadera
  2. Förstår dig.... idag känner jag mig rätt så rastlös.... så vara hemma mycket skulle inte jag heller gilla.
    Hoppas du hittar något som du får behålla även på vintern : )
    Skönt med vikten för dig.... hos mig har den ökat men jag har ju bara legat i soffan i snart två veckor. : ) Hoppas på nedgång när jag kan komma igång igen : )
    Kram

    SvaraRadera
  3. Själv är jag tvilling...
    Ja se julen närmar sig och i år har jag verkligen ingen lust att ta fram något men jag torde väl vara tvungen antar jag.
    Ha en fin Lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hallå tjejen! Ja det var ett tag sedan.
    Jag skall skicka upp min gubbe på vinden så att han kan röja väg åt mig så jag kommer åt mina julgrunkor.
    Av någon idiotisk anledning så hamnade dom längst in när vi flyttade hit i somras.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg