Sjukskriven...



..... tills vidare sägs det att Olle i LS är.
De ställer in sina spelningar i helgen så får vi se vad som händer vidare.
Sjukskrivning är ju ett sätt att kringgå kontraktsbrott för så abrupt inställda spelningar men visst, han är ju sjuk på riktigt s a s. (familia tremor..)
Det var nåt som inte riktigt stämde i lör, han var inte lika tillmötesgående, varken när de kom ut på scen el när de hade spelar klart.
Han försvann rätt omgående fr scenen.

Å andra sidan tycker jag han var rätt "pigg" i lör mot vad jag sett honom innan ibl.
För 2 år sen trodde jag han skulle svimma på scen mot slutet.
Han stod o tittade upp i taket, svetten rann, han skakade (sjukdomen..)  o han var gråblek i ansiktet o såg ut att tänka "gode gud, kan det inte vara slut snart...."
Å jag tänkte i mitt stilla sinne, snälla Olle, svimma inte...

Många tycker dom gjort sitt, att man ska släppa fram nya förmågor osv...
Att man inte kan leva på gamla meriter mm mm....

Men det finns en orsak att de säljer platina inom 24 tim när de släppt en skiva, de kommer med nytt material varje år...
De varvar de nya låtarna med de gamla så att de lever på gamla meriter tycker jag är fel.
De har ju gått sin egen väg, utvecklats fr ett renodlat dansband på 80 talet till mera rock'n'roll o country o det har uppenbarligen gått hem hos folk i alla åldrar.
Finns nog inget band som drar så blandad publik som dom, allt fr de som precis blivit myndiga till 70 åringar..
Men nu är det så, ant älskar man dom el så kan man bara inte med dom...

Dagen är grå, grå, grå......
Tog ett pass pulsgång på gymmet igår o 20 min på gåbandet innan men jag tog tvärslut i sista refrängen i sista låten..
Ofattbart hur mycket man tappar på 2v frånvaro...
Halsen ville krångla lite men nån direkt hosta hade jag inte som tur var.
Idag får det vara men får ta ett pass imorrn igen.

Ingen dans denna helgen, det får vara...
Bilmekar´n ringde igår o hade fått hem det som skulle bytas på bilen så det blir måndagsprojekt för honom.
Jag hoppas innerligt på sällskap på nåt sätt iaf i helgen, sonen går till pappa ef skolan imorrn annars blir jag väl ensam....

Tvätta ska jag göra till kvällen så det är väl dagens planerade projekt...

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Oj... då vet man... kommer väl dö när jag börjar träna igen. Ligger nu hemma och hostar och hostar.
    Hatar det!
    Ha en bra tvättdag! : )
    Kram

    SvaraRadera
  2. åååh... kämpar också med att få tillbaka kondisen efter all hosta. Rosslar och harklar som en gammal tant när jag tränar. Ja, ja. Heja oss, det blir väl bättre så småningom :-D

    SvaraRadera
  3. Läste i tidningen om LS, men då hade jag redan läst det hos dig. Tyckte nästan att tidningen borde haft dig son källa...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg