Mörkret.......

.... lägger sig tidigt över Byhåla nu..
Men Halleluja, det regnade inte imorse utan solen var faktiskt framme en stund på förmiddagen.
Så nu e alla fönster tvättade in å utvändigt..
Flugskiten sen hösten är iaf borta invändigt, utvändigt så byter man bara skiten denna årstiden.

Men visst är det fint med rena fönster till alla adventsljus.
Gardiner bytta o stjärnor o stakar framplockade.
Men det får vänta tills fre innan jag sätter upp det.
Nu kan det regna o snöa bäst det vill, resten av städningen kan jag göra om det så är snöstorm ute..
Balkongslingan är uppsatt, ska bara knytas fast så den inte far all världens väg om det börjar blåsa.
Men den har jag fusktänt nu, den är så fin med sina kulörta ledlampor..



Men min fina snögubbe, "Dumle" har fått komma upp ur lådan o står i fönstret..
Skulle inhandla ny adventsstjärna men se, dom var slut :( 
grrrr..muppelimupp...grrr
Å inte går det få tag på fler...
Ska cykla till en annan affär som har sånt o se om jag kan få tag på där el nån annan stjärna.
Är trött på gamla traditionella adventsstjärnor min starka traditionsbundenhet till trots..


Jaha.... nähä.... 
Ligger en hög med gardiner på hallgolvet som ska skakas o vikas ihop..
Kanske ska ta å göra det innan mörkret faller helt...


HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Detta tråkiga mörker.... denna vecka har varit fruktansvärd.... nästan så jag vill det ska bli kallt och snö : )
    Snart får jag upp lite adventljus i alla fall : )
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här har snön kommit, ett tunt, tunt lager, som lyser upp utanför fönstret! Adventspyntet kommer upp på lördag, det är nästan det enda pynt vi har...

    SvaraRadera
  3. Hos oss kommer också adventspyntet på lördag. Och inte förr. Men fönster är tvättade, gardiner framplockade (skall bara strykas) och mattor tvättade. Så visst kan det bli advent! *ler*

    Avskyr mörkret.. Verkligen.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Har inte ens hunnit tänka på att det är advent till helgen.
    Borde väl anstränga mig lite och göra fint i fönstren.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du får en härlig helg!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg