F**k it!!

F**K IT !!!



Ursäkta den något mastiga överskriften men nåt annat kan jag inte säga nu...
Jag var ju på af igår......

Jag har ju blivit beviljad nya a-kassedagar så vi ordnade med de papper som krävdes för det.
Då säger den underbara man jag haft sen i våras att han ska inte ha kvar mig för han har bara de utförsäkrade o nu har jag ju fått nya a-kassedagar så nu ska jag få den SJUNDE handläggaren.
Ska jag vara riktigt petig så är det den ÅTTONDE!!
Sen kan man ju fråga sig om det beror på mig el dom....

När han berättade vem jag skulle få så skrek jag bara rätt ut...
-ALDRIG I HELVETE jag går till den idioten !!!
-ALDRIG!!

Han var så satans dum när jag anmälde mig för 3½ år sen så det är sanslöst...
Följande dialog utspelade sig:

-Hej, jag skulle anmäla mig som arbetssökande...
-Jaha, är det din 1a dag idag??
-Näe, det är om 3v....
(Varvid jag fick ett MYCKET surmulet svar tillbaka..)
-Vad gör du här nu då?? Det räcker du kommer 1a dagen o skriver in dig...
-Eeeh... va?? Jag trodde man skulle anmäla sig i förväg o att ni jobbade förebyggande...
-Ja, jo, det kan man ju tro men nu funkar det ju inte så.....
-Eeeh... nähä....
(Fick ännu surare svar tillbaka..)
-Men eftersom du nu är här så får jag väl skriva in dig då.......

Men förlåt för HELVETE om jag upptar din tid......

Den 1a handläggaren jag fick skrattade ut mig totalt när jag sa att jag aldrig jobbat med WORD.
Varför skulle jag göra det i hemmet??
Skickade mig på en datakurs i 4 v via Lernia's regi.
I 3 dagar så gick han igenom vad alla delarna av datorn hette.
I TRE DAGAR!!
Det lilla jag lärde mig där hade räckt med en vecka-10 dar..
Sen gick det 3½ mån innan jag hörde nåt av dom...

En handläggare sa att ingen skulle komma på tanken att rekommendera mig ett jobb med min attityd mot dom.
Jag trodde det berodde på om jag var kompetent för jobbet o inte om jag smörar för dom. 
Hon fick vara rak o ärlig men när jag var det var jag inte samarbetsvillig...
Det är väl ändå dom som ska vara mellanhanden mellan oss o arbetsgivarna o ta en del frustration när inget händer.
Men man har ingen som helst rätt att ifrågasätta saker o ting de gör utan man ska bara hålla käft o le...

Vissa har jag haft i 3-4 mån bara, sen har dom gått vidare till andra uppgifter.
De jobb som jag fått i form av 3 säsongsjobb har jag skaffat själv, helt utan deras inblandning så varför dom existerar kan man undra för dom gör inte ett förbannat skit.

Vi ska stå med mössan i hand o buga o bocka o vara tacksamma att dom vill skriva in oss, vi ska vara tillgängliga 24/7, är vi inte det så blir det omedelbar rapport till a-kassan o du blir avstängd.
Men VI har ingen som helst rätt att kräva nåt av dom, att dom ska hjälpa oss få ett jobb el på annat sätt komma ut på arbetsmarknaden.
Så jävla snedvridet så det är sanslöst...

Dom skyller på att det är för många inskrivna, att dom inte hinner med.
Men är det mitt fel??
Ska jag bli lidande för det??
Jag vill bara ha ett jobb så jag kan försörja mig o slippa vara utanför, både socialt o på arbetsmarknaden.

En person sa en gg jag skulle bli s k kooootjssch...
Coacha folk i att bli förbannade o säga ifrån !! :)

Idag visade vågen ytterligare 1 kg minus !!
Det har jag väl hostat av mig...
Alltid nåt aif !!

Igår emiddag så räfsade jag löv i mina föräldrars trädgård i 3 tim tills det blev alldeles svart ute men nu är allt löv räfsat..
Mamma bjöd på middag o sen gick jag hem.
Så det var den dagen....


Solen skiner fr en blå himmel, jag ska äta frukost, bädda rent i min säng o piska täcket.
En dusch o sen till Kalmar under dagen.
Så denna dagen går väl den oxå.....

HA EN BRA ONSDAG !!!

Kommentarer

  1. Känner igen deras arbets?? sätt, Sonen var där en gång och aldrig mer, sökte jobb på egen hand.
    Slår ett slag för privata arbetsförmedlingar, de vill ju uppnå resultat.
    Ha nu en fin dag, kram
    Fia.

    SvaraRadera
  2. Vet du att man behöver ingen som helst utbildning eller behörighet för att kalla sig för coach. De här jobbvcoacherna är bara bortkastade skattepengar.

    Ja jag har också haft 8 handläggare på AF. Vissa skällde på mig för att "det dragit ut på tiden" när det var DE som bytt ut varandra i över ett års tid.

    Man blir helt mållös över hur fan det är i det här landet. Nej medborgarlön till alla så man klarar livhanken och så kan man jobba om man vill ha mer slantar. Om det FINNS jobb vill säga. Då kan man avskaffa hela det här skitsystemet. BAH!

    SvaraRadera
  3. Suck ... det är bedrövligt att människor ska ifrågasättas, nervärderas etc - fy tusan!
    Håller tummarna för att du ska hitta ett bra jobb snart och att din ensamhet skingras ...
    Ha det gott i kvällen!/Mormor

    SvaraRadera
  4. Är tacksam över att hm nästan sluppit dem helt! Hoppas du hade en bra dag i Kalmar. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg