Lördag....

.. grått, grått, grått.....
Inte är det upplyftande direkt, vädret i november.
Men ikväll glömmer vi det till tonerna av LS på "Brunnen".
Kl 21.30 så drar expresståget igång på scenen.....
När Gunnar drar igång trummorna, JC hakar på med gitarren o resten hänger på så är det en otrolig känsla...
Det går igenom hela kroppen, varenda cell vibrerar o man fylls av lycka o glädje..
Det är en häftig upplevelse... :)

Tyvärr får jag åka själv men så är det.
Åkte alltid på dans ensam förr men sen jag fick dansvänner så behöver man sällan det men ibl blir det så iaf.
Men sällskap är ju alltid trevligt...

Var ju i Kalmar igår o köpte ny tele..
Sicket j**la snurr innan allt blev rätt.. *suck*..
Men det slutade med att jag köpte den för EN KRONA o löser det gamla abonnemanget som var kvar för det blev billigare.
Inte så många kronor men iaf.

Kom hem o kollade posten....
Hade fått brev fr Transportstyrelsen...

Helveeeteeeeee.....
Jag har haft körförbud sen 1 nov.
Har glömt att besiktiga bilen..
Ja, herregud, det har jag totalt glömt bort!! :))
Så ikväll blir det fars bil till dansen, ska ringa min privata bilmek imorrn kväll så fixar han en tid på bilprovningen.
Han är ju stamkund där o får tid när han behöver..

Dagen bjuder inte på så mycket, ska dammsuga, svabba golv o toa, sen får det vara.
Om 2½ v så är det dags att dra igång storstädning inför advent när alla stakar o stjärnor som ska upp.
Ska laga kålpudding idag av resterande färs, portionera upp fläskfärs o frysa in.
Å så ska jag väl fundera ut vad jag ska ha på mig ikväll....

Ett bad, ge fötterna lite kärlek, fixa håret...
Tja, det blir väl denna lördagen.....


HA EN SKÖN LÖRDAG !!
Här en låt av Nisse Hellberg.
Vrid upp volymen o ge järnet så går lördagen som en dans~~~~

Kommentarer

  1. De var här igårkväll. Jag var INTE där ; ) ; ) Hoppas du får en härlig kväll : )

    SvaraRadera
  2. Kålpudding det som e så gott. Glömmer av vissa rätter emellanåt.
    Men oj körförbud, inte bra.
    Hoppas du får en trevlig kväll.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Å kålpudding...

    Må tro dina fötter behöver pysslas om som du dansar. =D Och musik är rena själareningen. Sån energi man får.

    SvaraRadera
  4. Ha det så jättekul ikväll! :-)

    SvaraRadera
  5. OJ - ja det var ingen kul överraskning - att bilen hade körförbud!! Det är sådana gånger man blir förbannad på sig själv.. Och det är sådana missar jag gör nuförtiden med denna utmattade hjärna.. Suck.

    Men. Hoppas du får en fantastisk kväll i kväll. Som jag förstod det på FB fick du ju faktiskt sällskap dit! Härligt! *ler*

    Hoppas din förkylning hetl lämnat in nu och att du kommer att trivas med den måndääna tellifånen. ;))

    Kramar och ta hand om dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg