En danskväll.....


... i trevliga bekantas sällskap till Streaplers blev det!!
En helt okej kväll blev det.
Har haft betydligt sämre kvällar men även bättre.

Anlände strax innan 21 o det var en del bilar på parkeringen.
En ganska så hög medelålder när vi anlände men det blev lite bättre fördelning av ålder lite senare.
Ett kraftig överskott av herrar igår som brukar vara bra men när dom ändå inte är så dansanta så hjälps det inte...
Åkte på 4-5 st riktiga stolpskott men så är det.

Fram till paus så var tempot ganska makligt men ef paus drog dom upp det betydligt men inte blev det det trycket som var i somras på Logen inte.... :((
Jag dansade iaf 80% av alla låtar så visst fanns det dansant folk, ett helt gäng riktiga, härliga bugg med duktiga män blev det.

Ganska mycket folk men då stället är STORT så krävs det väldigt stor mängd folk innan det känns fullt s a s.
Trots det lite småstök på golvet, alla var som sagt inte så dansanta o då blir det så.
Där har dom faktiskt nåt som heter "Dansvärdar" som ser till att inte folk springer ut med glas o dricka på dansgolvet o det är kanon!!
Fler ställen borde införa det...

Pratade med Kjetil (1 av de 3 sångarna o trummis) i pausen, han gav mig en kram o kindpuss o frågade hur det var.
Har ju talat om hur mycket deras musik betytt sista tiden o framförallt "Halva vägen var.." som han o Anders skrivit själva.
Jag önskade den men tyvärr så spelade dom den aldrig...
Det var en låååååååång väg hem, jag var hemma halv 4 (sommartid) så det var skönt att dra tillbaka klockan till halv 3 :D

Så nu är det att ladda om inför fredag, Kindbergs spelar i Oskarshamn.
Kommer bli en del folk då en dansklubb har avslutning där o det är kul.
Då finns det många att få dansa med hoppas jag iaf...
3 st jag dansade med igår ska dit på fredag så jag hoppas på repriser då för dom var riktigt duktiga!!
Å det lovade dom.. :)

Dagen bjuder nog inte på så mycket, imorrn är det dags att ta nya tag med träningen o komma igen...
Tränga undan allt jobbigt o försöka hålla fokus på det ist men det är inte lätt...
Vikten har stått still denna veckan o jag har ju bara varit ute på 2 pw's tyvärr så det är inte så konstigt..
Förhoppningsvis så brände jag väl en å annan kalori igår på dansgolvet men iaf..

Nu ska jag ta hans tröja o sätta mig i soffan o titta på PS I love you...
Jag kan fortf "se" honom på dansgolvet men det känns inte lika hårt som förut, mer ett vemod, men just nu behöver jag hans närhet...


HA EN SKÖN SÖNDAG !!

Kommentarer

  1. Ja det där djäkla fokuset man ska hålla :(.
    Tur att jag inte var o dansade,kan inte men skulle vilja. Älskar att dansa men jag det blir mer "discofeeling" höhö. Kram hela dan

    SvaraRadera
  2. Roligt att kvällen ändå blev bra ... när allt är tungt, ledsamt och tråkigt så är det gott att vara bland människor och göra något man gillar ...
    Livet är "onödigt" hårt ibland och då behövs små guldstunder extra väl.
    Du bär styrka och vilja, jag tror att allt snart kommer kännas bättre och att tillvaron blir bättre och bättre för dig. Ha en vilsam och lugn söndag!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Skönt att det blev en OK kväll. Jag skickar lite extra värme och omtanke till dig i kväll!

    SvaraRadera
  4. Härligt med några goa danser.... vet att det kan räcka med några få kanon för att göra en kväll.... sen är alltid stolpskott tråkiga ; ) men de får man ta ibland.... bara de inte är för fulla också!!!!
    Kramkram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg