Jag...

.... förlorar precis allt som betyder nåt...
Minsta lilla gnutta av glädje man får känna rycks ifrån en....
Att aldrig få känna sig värd omtanke, tid, värme mer än nån stund är tärande...

Om jag fått pengar varje gång nån sagt att jag är snäll, trevlig, go, skön, härlig hade jag varit miljonär men när  det ändå inte är värt nåt i slutänden så är ju orden inte värda nåt...

Är så trött på klyschor....
"Finns nån för alla...."
"Vänner kan vi vara....."
bla, bla, bla.....

Det är ändå inte värt nåt till slut....
Jag har försökt så många ggr att få igång vänskap, bjuda hit dom mm men ingen ids åka hit...
Dom har det så bekvämt o bra där dom är...
Å jag blir ju heller inte ditbjuden så det är väl nåt som är fel med mig..

Vänner för mig är när man ringer, kan göra nåt ihop, bara hälsa på bara för att göra det...
Visst, jag har mina dansbekanta men mellan ggr på dansgolvet så hör ju ingen av sig. 
Jag orkar inte hålla på å jaga folk...

Ändå är jag snäll, go, trevlig, skön, härlig...
Jag får inte ihop det.....

Är så trött på att inte kunna hålla koll på känslor, en biverkn av utbrändheten tyvärr...
Trött på att ligga i kvicksand o bara kämpa för att hålla sig ovan ytan, komma upp på halvfast mark ett tag för att glida ner igen.

Folk är fullkomligt skräckslagna inför känslosamma människor...
Man får inte vara för glad....
Man får inte visa för mycket känslor.....
Man får inte vara för ledsen.....
Man får inte vara för givande......

För då har man tydligen en skruv lös.....
Utan man ska vara nåt neutralt mittemellan....
Sorry, men sån är inte jag....
Det är livet för mig.....


HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Vilken skitdag du har fått idag. Men det är som du skriver,de har fullt upp med sig själva (genom att man bara hörs på tex dansen),inte dig det är fel på. Kan inte vara. Jag är en sån som inte hör av mig till omvärlden "mellan ggrna" för mitt liv är fullt fullt fullt eller så inrutat i vardag att dagarna bara går. Eller trött eller jag jag jag. :(
    Lycka till med dagen och tankarna. Kramar

    SvaraRadera
  2. Skickar mängder med kramar - och värme..

    SvaraRadera
  3. Nämen så du gillar pizza med banan och curry, det är inte vanligt kan jag lova. Tack själv!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh.... då kanske det inte är fel på mig... ska ge vv ett par veckor till. Pratade med en som sa detsamma men efter några veckor började vågen gå åt rätt håll : )Jag hoppas det blir så : )
    Skickar styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Skickar värme och styrka till dig. Känner igen det där med utbrändheten, jag har varit där jag med...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg