Mörkret...

... la sig tidigt över lilla Byhåla ikväll...
En regnig, mörk dag fick lite solljus under en kort stund i eftermiddag för att sen mörkna igen.
Å på söndag är kl bara knappt 18 vid denna tiden....

Blev till sist klar med städning o tvätt...
Lite stryktvätt kvar men det kan jag ta imorrn, har jag nåt att slå ihjäl 15 min med då..
Rent, fint o fräscht hemma...

Har alltid tyckt om det men nu känns det som om "till vilken nytta??"
Sitta ensam o titta på det är inte roligt...
Att tända ljus o försöka mysa själv är ju inte så upplyftande...
Jag menar, till vilken nytta??

Kunde göra i stort sett vad som helst för en viss persons närvaro just nu...
Att ha nån att prata med...
Att "bara vara" med.....
Att få en varm hand över sin egen....
De små detaljerna...
Men jag får vänta in tiden, kan inget annat göra...

Ni som har det, ta tillvara på det.....
Skit i att tjafsa o bråka, det kommer inget ur det ändå...
Man vet inte hur lång tiden blir här i livet...

Jag hade det o förlorade allt på en microsekund...
Jag vet hur det känns o det är inget man vill uppleva hur trött man än är på den andra ibland...
Det är dom små sakerna man saknar mest...


HA EN SKÖN KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Jag hör dig: "skit i o tjafsa",mycket bra förslag. Händer tyvärr ibland iaf men jag har med kommit dit efter att ha varit med om saker att jag fångar mig själv rätt snart o tänker efter. Skulle aldrig tjafsa om tandkräm,dammsugning o dylikt. För 3 år sedan var allting hos mig "till ingen nytta" och jag önskar (vet) du med kommer dit snart. Kramar

    SvaraRadera
  2. 11-12 mil är också långt. Jag brukar inte bry mig bär jag kör nattetid men det är ju trevligare att åka fler OCH billigare :)
    Någon dans för mig i helgen blir det nog inte även om det är bra i Huskvarna men jag vill inte köra med sommardäck..., idag var det snorhalt här och kylan är kvar...
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg