Åååhåhååååååååå........



....... mina beeeeeeen..... :))
Idag är jag som en välhängd, slaktad ko i benen...

Jodå, jag åkte på dans igår.. :)
Via fb fick jag reda på några som skulle dit så då bestämde jag mig för att åka.
Kom sådär 20 ö 10 o då var det en låååång kö in..
Men efter ett tag så öppnade dom en kassa för enbart kontanter så då gick det snabbt att ta sig in.

Fram till paus var det "sådär.."
Dom har ju inte det snabbaste tempot på sina låtar direkt.. :((
Jag vet inte vad det är med Black Jack med dom drar lite konstigt dansfolk här i Kalmar.
Alltid mycket fylla tyvärr även om det inte var den värsta kvällen jag upplevt där.

Men "stökigt" dansfolk, rätt mycket knuffande o småstök på golvet.
Å mycket folk var det ju oxå.

Men ef paus så drog dom upp tempot, då brände dom av 4 bugglåtar på raken, sen höll det i sig.
Förvisso så dansade jag nästan alla låtar fram till paus o efter paus var det nån enstaka jag avstod pga fothelvetet.. :(((
Å andra sidan så känner jag det  idag kan jag säga...

Men är man på golvet då glömmer man såna petitesser...
Hade ett helt gäng så underbara danser, både fox o bugg, spec med en person...

Attans, attans vad han är grym på dans ;)
Nästan sug i magen där.. :)
Även sista dansen blev det, alltid mysigt att få den... :)
Är man singel så är det inte en självklarhet tyvärr...


"Inget stoppar oss nu" el "Inatt inatt" som många tror den heter är ju synonym med BJ för filmens skull. 
Den lär dom få dras med till dö-dagar :)
När dom spelar den o man är uppe o buggar känner man sig lite som Helena Bergström i filmen :))
Filmstjärna i 3 minuter... haha !!

Så efter den intensiva powerwalken i skogen, pulsgångspasset på gymmet o 3 timmars dans igår så kan jag nog med gott samvete hoppa över träningen idag.
Råkade få se i spegeln eller råkade o råkade... Svårt att undvika med dom megstora speglar som finna överallt att vaderna har tonat sig rejält :))
Om bara kärringfläsket runt magen gjort detsamma.. :(((

Ska äta frukost o städa av lite, bad tonåringen komma o hjälpa mig lite.
Har tvätttid ikväll oxå o så ska jag laga kålpudding till middag.

Så denna dagen kommer gå leendes igenom ef gårdagen...

HA EN SKÖN SÖNDAG!!




Kommentarer

  1. Dans är en fantastiskt motionsform, och det bästa är väl just att man inte ens tänker på det som träning, det är bara kul!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade en fin lugn söndag och fick vila dina ben ordentligt! *ler*

    Många kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg