Måndag....

Ny månad, oktober har påbörjats...
Dagarna försvinner i en rasande fart...
Nu har bilen kört de sista 3 milen till jobbet o hem igen...
Slutade kl 19 igår o en sväng till mina föräldrar så klockan var 20 innan jag var hemma.

Skulle varit ute en runda på morgonen men jag är trött så jag har precis ätit frukost, har legat o slumrat på soffan hela morgonen i morgonrock.
Ack så skönt... :)

Blir nog inte många knop idag ef denna helgen men ikväll el sen eftermiddag egentligen så blir det 2 pass på gymmet.
Kan vara lagom att starta upp med, har inte varit där el ute sen i tisdags.
Vädret är sådär, har regnat inatt lite av o till men nu är det uppehåll iaf.
Får tacka för det trots allt bra vädret under helgen men nu stänger ön för vintern fram till påsk nästa år.
Nu e det spiken i kistan som dom säger...

Finns dock 2 ljusglimtar i höstmörkret innan årets slut. 
Den ena redan på fre, Algutsrums höstmarknad, precis efter brofästet.
Sååå mysigt att strosa runt på, inte så mycket folk, inte så mycket "skit" utan riktiga grejer o mycket julgrejer.
Hoppas på fint väder, hög klar luft o solsken så kan det inte bli bättre.

Det var ett buttert knorrande på knallarna förra året för då låg marknaden ef Skördefesten då oxå så jag trodde faktiskt dom skulle ändra på det men det gjorde dom inte som tur var.
Blir ju inte så mycket folk en sån fre ef den stora Skördefesten utan dom ville ha den förlagd till samma fre för försäljningens skull men sen urminnes tider har det varit 1a fre i okt mån som marknaden har varit arrangerad.

Å det var ju tur för lilla moi annars hade jag inte kunnat gå.. :)
Sen är det Julmarknaden i Skäftekärr uppe på no.Öland Allhelgonahelgen.
Åxo hantverk o mat i huvudsak.

Hoppas på lite mer dans framöver o det verkar bli det av spelplaner att döma.
Nu på lör spelar Black jack på Sandra, får se om jag går dit bara för att få dansa lite...
(Ja, vad annars?? )
Men typ för att komma ut lite bara...
Tillhör inte mina absoluta favoriter men ändå..

14e okt spelar Sannex i Mörrum o d 27e är det Streaplers i S.Vi..
I nov bli're mycket Kindbergs :))
2a, 11e, 24e o sen 9e dec tror jag.. :)
+ 2x LS :))

Ja, jäklar vad jag ska svira de nyvaxade då :D

Kanske skulle gå å klä på sig men å andra sidan så ser ingen mig :)
Blir nog mest en slappedag idag skulle jag tro.. :)

HA EN BRA DAG !!


Kransen jag köpte under Skördefesten...

Här en låt med Kindbergs...


Kommentarer

  1. Du har en del på gång ändå...

    svar: äh det är väl inget fel på löpning i sig...jag har också sprungit men jag tycker det verkar som att löpningen i sig blivit lite "inne". Det gör mig lite matt.

    SvaraRadera
  2. Du kan gott unna dig en slappedag, du har haft ett högt tempo senaste dagarna!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg