Listtajm....


I brist på annat denna tradiga tisdag så hänger jag på Bullmammas lista....

1. Vad kallas du?
Lena
2. Jag är bra på:
En hel del... Dansa, laga mat, baka, analysera känslor..

3. Jag är sämre på:
Tålamod.  Att få stabilitet i tillvaron.. Att analysera mina egna känslor o få dom på rätt köl..

4. Detta är jag rädd för:
Att förlora barnen, att förbli ensam..

5. Detta packar jag i handväskan på morgonen.
Den är alltid färdigpackad..

6. Detta finns i min handväska:
Plånbok, kalender, handsprit, sminkväska, telen, näsdukar, hårsprej (miniflaska),  mm mm mm..
7. Detta tycker jag om att göra:
Dansa, älska nån, se "feelgood" filmer, bara umgås med nån..

8. Detta uppskattar jag hos min partner:
Att han ska acc mig som jag är.... Uppriktig värme o omtanke, att nån visar att man faktiskt är värd det o menar det...

9. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Sitta vid kanten av Grand Canyon o få sen en Bullhead eagle glida förbi i total frihet...

10. Något jag vill ha i present.
Kärlek...

11. Detta har jag på mig just nu:
Mjukisbrallor o blåsvartrutig skjorta.

12. Musik jag gillar:
LS, alla texter som säger nåt oavsett vad det är för sorts musik, allt fr hårdrock till dansband o rock.
13. Favoritlåt just nu
Trallar på Smokies "When the night stood still.."

14. En bok jag gillar.
Läser inte böcker...
15. En film jag gillar.
Många...

16. Favoritprogram?
Trinny & Susannah, realityprogram som 112 o liknande..
17. Favoritdoft?Allt fr "Cleans" dofter till Dior's "Midnight poison".
18. Detta äter jag gärna:
Alla former av kött...

19. Dricker helst:
Bubblat öländskt kranvatten.. Men ett glas gott vin är sååå gott !!

20. Favoritgodis?
Choklad..
21. Hit vill jag gärna åka på semester:
Irland, USA (igen..) m fl ställen..22. 
Färg på mina ögon:
Gröna

23. Min längd:
1.69 och en halv.

24. Jag tror på:
Människans förmåga att läka sig själv även om det tar tid.

25. Människor jag beundrar:
Alla som på nåt sätt kommit igen o fått ett bra liv trots allt som hänt...

26. Så här bor jag:
En fin lägenhet

27. Antal krukväxter hemma.
Eh? Inte vet jag. 

28. Favoritfärg?
Svart-vitt i inredning, rött som accentfärg, blått, alla färger som sprakar..

29. Favoritcitat?
Kärleken övervinner allt.
Det är bara döden den inte rår på..

30. Den bästa present jag fått?
???

31. Om jag vann en miljard skulle jag:
Ge tillbaka till mina föräldrar allt dom hjälpt mig med, åka iväg med barnen. Dansa, dansa, dansa...

32. Vad gör du just nu?
Svarar på frågorna.. :)
33. Vad ska du göra idag?
Försöka få i mig lite mat, hungern är noll, kanske 2 pass till på gymmet.

34. Vilken är din favoritrestaurang?
Alla som serverar god mat...
35. När badade du i en pool senast?
Vet inte...

36. Har du varit med i någon skolpjäs?
Nej...
37. Har du gått någon modevisning?
Ja, flera stycken...

38.Vilket musikinstrument ogillar du?
Allt som låter jazzigt...

39. Har du bestämt vad du ska rösta på i valet?
Nope....

40. Har du åkt moped någon gång?
Nope....

41. Har du skjutit någon gång?
Nope....
42.Får du ofta felparkeringsböter?
Nej. Hänt en gg tror jag..
43. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa fallskärm/bungyjump:
Över min döda kropp...

44. Vilken är den bästa film du sett den senaste månaden?
"Mamma Mia"

45. Favoritpizza?
Kyckling m banan, curry, jordnötter.

46. Chips eller popcorn?
Hellre popcorn än chips iaf..

47. Vilken färg på läppstift använder du?
Mörkt rött, 
48. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nope...

49. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Sist jag åt ute var på Bella's i Bromölla med barnen.

50. Favoritchoklad?
Helnöt

51. Har du vunnit något pris någon gång?
Vann 2 biobiljetter för ett tag sen.
52. Är du bra på matlagning?
Jepp.

53. Har du beställt något från shoppingprogrammen på tv?
Nej.

54. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?Nej.

55. Vad var det senaste du handlade?
Ägg, bananer, keso.

56. När var du på sjukhus senast:
Förra måndagen för fothelvetet...

57. Det första du gör när du vaknar:
Tar på mig glasögonen o går å kissar..

58. Vad är du tacksam för idag:
Att barnen har kompisar o slipper vara ensamma...

59. Har du varit i tidningen?
Jepp....

60. Dröm jag har just nu:
Att få ett jobb, mån - fre o kunna skaffa vänner att umgås normalt med o slippa jobba helger. Slippa vara utanför pga jobb el krass ekonomi..

Jahupp, det var det........

Kommentarer

  1. Men den är ändå lite bra, den listan :-)

    SvaraRadera
  2. Den är inte dum alls - listan.. *ler* Och vad trevligt att läsa att du hade en bra danshelg!! Att få dansa sig trött är det underbaraste som finns..

    Ha en fin dag i morgon. Och hoppas att hälen känns bätte.. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg