Kvällen...

........ är sen...
Har tillbringat den med korsord o tv...

Ensamheten är värre än någonsin o jag visste det skulle bli så när hösten kom..
Fredag kväll är ett hån när man är ensam..
Alla andra ser fram emot kvällen ef veckans jobb men när man inget jobb har så är det värsta kvällen på veckan.

Att längta ef att få längta ef en fredagskväll...
Att längta ef nån att älska, då spelar inget annat nån roll...
Att längta ef samvaro, en el flera...
Att längta ef att få vara en del av något..
Att längta ef att få betyda nåt för någon....
Att veta vad som finns men att inte kunna få det.... <3

Jag vet inte hur jag ska göra, hur jag ska orka..
Att bara leva för stunderna på dansgolvet....



Kommentarer

  1. Hoppas hur du känner mina tankar som snurrar runt dig nu som en varm film och hur gärna jag skulle velat springa över och hänga lite med dig just nu. Kanske få smaka på en macka av ditt goda bröd...

    SvaraRadera
  2. Håller med Freja! Själv har jag varit på after work ikväll med kollegor - mycket trevlig ... men förstår exakt hur/vad menar ... det är tufft/tungt att vara/känna sig ensam i det som borde kännas bra ...! Tankar till dig i fredagskvällen!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Men du, så jobbigt du verkar ha nu. Jag vill inte säga att "snart vänder det" och "när du minst anar det trillar du över en vänskap" även om jag tror det...
    Vad jag kan skriva är att vi är många i Bloggdala som bryr oss, som tänker på dej.
    Andras lycka och gemenskap är inte heller alltid vad den kan verka att vara.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Precis som alla tre systrar skrivit här ovan - skickar en mängd tankar till dig. Kram

    SvaraRadera
  5. Ensamhet är tungt och ledsamt. Ingen annan gång blir man så meddveten om sig själv och sina känslor.

    I elva år tillbringade jag helgerna med mig själv. Nyårskvällar, midsommaraftnar eller bara vanliga fredagskvällar och jag kände mig helt avskuren och förvägrad lycka...

    Jag var på väg att ge upp. Jag hade gett upp.

    Men efter elva år så var ensamheten över. Plötsligt blir allt så så som man vill att det ska vara. Men det är inte roligt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg