2012....

Med drygt 60 tim kvar av detta året kan man ju göra sig en sammanfattning av året..

Januari:
Året började med att jag ändrade status på facebook fr singel till "förhållande".
När A ville satsa så visade jag att jag oxå menade allvar.
Sonen fyllde 12 år...

Februari:


Då stod jag på skidor utför för 1a gg på TRETTIO ÅR!!!
Å minnesgoda läsare vet ju hur det gick... hrrmm..hrkl..
"Stukat" revben, 3v i smäääääärtor...
Gamla kärringar ska inte ut i backen å tro dom är tonåringar.. *suck*..
Var på allsvensk hockey i Växjö, Växjö Lakers mot MODO:
Växjö vann med 4-2 + 2 bortdömda mål..

Mars:


Då åkte vi till syrran i Lund o åkte över till Köpenhamn.
Trodde först att Köpenhamn blivit invaderad av Marsmänniskor tills vi insåg att det var St Patrick's Day o irländare o danskar gick man ur huse för att festa.
På kvällen var vi på Sannex på Dammstorpsgård o dansade.

April:
Innan påsk så åkte vi till Stockholm, t/r samma dag för intervju på Meter televison för castingen till "Hela Sverige bakar".
Nu räckte det inte ända fram men det var kul iaf....
Jag började jobba på Sandviks Fisk&Hamnkök.

Oh-la-la... Italia....
Åkte till dottern vid Gardasjön o hälsade på.
Kul att ut o flyga, det var några år sen..
En dags solsken blev det...


Ajjm inn lööööööööve.. :))
600 kg gosig Rinaldo, han är bara värd 1 mille...
I DOLLAR !!!


Attans goda glassar har dom...
Tur man inte bor där.. :))


April avslutades med att jag o A förlovade oss Valborgsmässoafton.


Maj:

Men den 5e maj orkade inte hans hjärta längre....
Någon hämtade honom alldeles för tidigt...


Juni:


Den 30e juni lurade jag döden med 2 meter när DeTomason löpte amok på Bghm's torg.
Det var inte min tur den gg....

Juli:

Juli började med Allsångskväll på Bghm's torg m Wizex..


Följdes av en rad underbara kvällar på torget i sommarvärmen..
En konsert på slottet med Johnny Logan..


Jag fyllde 45 år, en födelsedag med ett sorgeflor på...
Lite dans var jag ute på...
Hade en helt makalös kväll till Streaplers, därefter följde Kindbergs o sista dansen till Thorleifs...


Augusti:

Augusti inleddes med att dottern kom hem fr Italien med buller o bång nästan...
Som ni vet så stannade hon inte så länge...
Runt 22a Aug drog hon till Sicilien...*suck*..

Augusti var trött, trött, trött...
En riktigt nattsvart månad + att jag blev så sjuk..

September:

Livet började återvända, jag fick vila lite när jag gick ner till halvtid ef att ha jobbat så sinnessjukt mycket under sommaren.
Började komma igenom sorgen..
Började träna på P&T o det var en riktig vinstlott..

Oktober:

Slutade jobba o blev åter arbetslös..
Mötte en helt underbar man på dans...

November:

Hade en helt underbar Allhelgonahelg med mycket dans, glädje, närhet o innerlighet..
Tyvärr höll det inte....
Hade 2 helt underbara kvällar till LS..

December:

Började som gymvärd på P&T..
2 härliga danskvällar till Kindbergs o Sannex.
Det ofattbara dubbelmordet på no.Öland på mina bröllopsgäster..
Hade alla barnen hemma på julafton..

2013 ??

Jag har inga önskningar inför 2013, livet bryr sig inte om det...
Det gör precis som det vill oavsett vad man vill el tycker...
Man blir bara såå besviken...
Det enda jag vet är att mitt värdskap på P&T fortsätter Jan o kanske Feb samt att det är dans på fre till Kindbergs i Oskarhamn om inte det beryktade Trettohelgsvädret ställer till det.
En helg välkänd för oväder tyvärr...
Sonen fyller 13 år om 3v, då är "barnatiden" slut, då har jag bara tonåringar o en vuxen dotter.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tja, en sammanfattning av året som gått.
Inte blev det som jag trodde för ett år sen, det är ett som är säkert...

Körde in dottern till Kalmar igår, först gaddade hon sig på Black Diamond Tattoo i Kalmar.
Numera står det "La Bella Vita" på handleden.
Det vackra livet..

Sen var det ju det här med rean..*suck*..
Så j*vla mycket folk !!
En mardröm att parkera..
Men motion är ju nyttigt o vi fick gå långt för parkeringens skull.

Inhandlade endast ett par träningsbyxor till ord pris.
Rean är ju så att ant så finns det strl 34 el 40-42-44..
36-38 är ju oftast slut o har det funnits så försvinner det omg.
Men dom kostade bara 199 kr ord pris så det var överkomligt.
Men dom sitter som en 2a hud.. :))

Ett läppglans för hela tju'nieåfemti till samlingen.. :)
Allvarligt talat så måste jag rensa lite, vissa börja lukta "skumt".. :)

Åkte till en vän ef det så jag var hemma 20 i 1 inatt.
En jättemysig kväll med lite mat, glass, snack å allmänt "mys".... :))

Nu ska jag äta en lätt frukost, sen iväg på ett pass pulsgång, idag är det "vanlig" lördag.
Sen ett pass ben o rygg ef det..
Ska inviga mina nya träningsbyxor :))

Ska till systemet o köpa en flaska rödvin, vet inget om Nyår än.
OM jag får besök så är det gott med lite vin till maten o en rödvinssås..
Blir jag ensam så sparar jag väl den till ett annat tillfälle..

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Alltid roligt att läsa en sammanfattning även om din/mångas tyvärr även innehåller tragiska händelser eller kriser... men tittar man tillbaka så ser man också guldögonblick : )
    Dem är viktiga att se... blir lite sugen på att göra en också : )
    Jag mår fortfarande inte bra.... just nu laddar jag för nyåret och hoppas jag ska orka det...eller det gör jag ju...
    kramkram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Smärtsamt att läsa... hoppas verkligen att din tid kommer snart.

    SvaraRadera
  3. Vilket år... Stora kast mellan hopp och katastrof :(
    Säger som Pipan smärtsamt att läsa... Och jag hoppas verkligen att 2013 blir ett år som pusselbitarna faller på plats och i harmoni för dig, kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att 2013 har ett helt annat innehåll...
    Usch vad mycket du har gott igenom vännen.
    Gott nytt år nu.
    KRAM / Jane

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får användning för vinet!! Kram

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för att 2013 blir ditt år. Såsom 2012 borde ha blivit men ödet inte ville. Ha ett gott slut på detta året ändå. Kram

    SvaraRadera
  7. Jag önskar dig ett riktigt bra år 2013.
    Vissa år har jag "suddat" ut, 2000 är ett sånt år. Borta.
    ha de Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inget kunde bli värre än 2002 men ack så fel jag hade.
      Det är ett år som inte längre "existerar" för mig..

      Radera
  8. Nej du hade inget bra år 2012!
    Jag hoppas att 2013 blir mycket bättre.
    Kram på dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg