Mellandag..

... är det idag i sann bemärkelse...
En vardag mellan jul o nyår...

Som ska tillbringas i Kalmar i eftermiddag.. :((
Bara att hitta en parkeringsplats runt halv 2 idag blir en mardröm... :((
Men italienskan ska tillbaka o åker tåget vid 5 haket o jag ska inspektera rean om jag inte får hjärnsläpp på allt jävla folk..
Behöver ett par nya träningsbyxor bl a.
Wish me good luck~~~~

Nästan 8 graders temp.skillnad idag mot igår.
Igår var det +3.5, idag -4 ute..
Blev tyvärr ingen pw el löprunda ute igår, det regnade preciiiiiis hela dagen :((
Sjöstövlar hade varit bättre än vinterkängor kan jag säga !!

Lagade kycklingpaj till middag igår.
Så längesen o sååå gott det var !!
Men bänklyshelvetet ramlade ner mitt i alltihop.. :((
Får se om jag kan ringa nån som kan hjälpa mig sätta upp det igen, pappa ser inte längre.

Receptet efterfrågades så här kommer det...


Kycklingpaj m bacon o soltorkade tomater:

Deg:
3 dl vetemjöl
75 gr smör
3 msk kesella
2 msk kallt vatten.

Mixa ihop degen o kavla ut den o klä en pajform, ca 26 cm diam.
Låt stå kallt i minst 20 min.
Nagga botten o förgrädda 10 min i 200C.

Fyllning:
1 grillad, urbenad, strimlad kyckling
1 pkt strimlat bacon
1 gul hackad lök
1-2 vitlöksklyftor
3 dl riven ost
3 ägg
3 dl grädde
2 krm salt
1 krm peppar
1 dl strimlade soltorkade tomater i olja.

Knaperstek baconet o fräs löken m vitlök om man vill ha det..
Lägg kycklingköttet i formen o strö bacon o lök över.
Strö över osten, vispa ihop ägg, grädde o kryddor o häll över.
Strö över de strimlade, soltorkade tomaterna.
Grädde ca 40 min.
Servera med en fräsch sallad.

Nu får det blir frukost, sen en dusch o göra sig presentabel inför Kalmarbesöket.
Diska o röja lite här hemma så jag har i ordning när jag kommer hem.
Misstänker jag kommer vara ganska trött då...

HA EN BRA FREDAG !!

Kommentarer

  1. Gillar inte soltorkade tomater men gör ofta paj med bacon, broccoli och västerbottenost.
    Hoppas du får hjälp med lyshelvetet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lyshelvetet ja, vad "lustigt" syrrans ramp rasade ner dan före julafton :O. Tokigt!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med rean! Det kan nog behövas...

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt går bra i Kalmar! Och att italienskans resa går bra. Kram

    SvaraRadera
  5. OJ vad gott det lät!!! Kanske något jag borde prova? Hoppas rean gick bra - inget jag ger mig in i.. Och att Italienskans resa gick väl!

    Skickar kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg