Årets...

. kortaste dag idag...
Om vi överlever midnatt o världen inte går under vill säga....
Imorrn vänder det o går mot ljusare tider...

Ett ymnigt snöfall har gjort tillvaron lite ljusare här oxå, lagt sig som bomull över den skitiga snön.
Ljust var det dock inte här nyss, de stängde av elen för nåt ingrepp här i huset så jag passade på att gå o handla under tiden.
Traskade bort till metallåtervinningen oxå för den har dom ju tagit bort för oss i vår sopsortering.

Redan mycket folk i affären, nu ska jag hålla mig borta så länge jag bara kan...
Men det blir alltid nåt i sista minuten, det slår aldrig fel.

Jobbade ju 3 tim på gymmet igår, trots så sent i dec så fick vi 5 nya medlemmar så nu börjar jag kunna systemet.
Ska dit om nån timme för ett pass pulsgång o lite styrketräning.
Igår fick jag mest en undervisning av en kille hur alla maskiner funkar.
Bra att veta om nån frågar hur man ska sitta o ställa in dom även om jag inte är instruktör.

Fick frågan av en danskompis förra söndagen på Kindbergs om jag känner nån skillnad/förbättring.
I styrka i överkroppen gör jag det inte för det har jag tränat så lite men jag är ju inte lika trött dagen ef en intensiv danskväll.
Varken i kroppen som så el i benmusklerna.
Å det är ju tack vare pulsgången för det tar i både benen o på flåset.
Även powerwalken o löpningen tidigare i höstas har ju gjort sitt till.

Nästa pulsgång blir Annandagen o Nyårsafton för min del.
Lite "skinkgympa" blir det oxå nån dag.. :)
Mycket populärt pass av tidigare erfarenheter kan jag säga :)
Passen ligger ju nere i stort sett hela julen, bara de dagar som är vardagar men det är ju nedsatt där oxå.

"Italienskan" landade som beräknat igår, dock tog det tid att få bagaget då det var försenat men hon kom till gamla Svedala iaf.. :)
Hembakat bröd är beställt :)
Det är väl en skramlande benhög som kommer hem misstänker jag..
Får man skavsår på insidan av skinkorna av sittbenen har man inte mycket hull på rumpan.
El skavsår av klockan på handleden..
Tonåringen är grymt avis på hennes biceps :))
Men jobbar man med hästar blir det så...


HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

Populära inlägg