9 timmar kvar...



.. av 2012...
Ett fruktansvärt år...
Ett år med sån lycka som blev till svartaste sorg, ångest o vanmakt att man inte kan ändra det oåterkalleliga..
Tårar, tårar, tårar, ilska o trötthet..
Trodde inte man kunde bli så in i dödens trött...
Att själv vara så nära döden men ändå klara sig...

Men jag sitter här iaf om än helt ensam på årets sista dag...
Tack vare alla vänner i cyberspace, här o på fb har jag orkat igenom det...
Tack vare alla underbara män jag dansat med trots allt..
Dansen har varit min livlina i år...
Utan den hade jag gått under helt...

Jag kan fortfarande "se" honom på dansgolvet, haja till ibl när jag ser en nacke som liknar hans..
Ibland tror jag hans oroliga ande svassar runt därute nånstans på dansgolvet... :)

Drog ett rejält pass på gymmet tidig förmiddag, först gåbandet i 19 min, ett pass pulsgång åsså var jag plaskesur av svett ef det.. :))
Ett pass axlar-bröst-armar ef det.
Hem å duscha o sen åkte jag ner till Köpstaden i Färjestaden.
Har fyndat gardiner att hänga upp nästa måndag när julen ska ut.
80 kr för 2 panellängder.. :))

Körde över till graven med en ros o ett ljus.
Ljuset blåste ut 2 ggr för mig, svårt att få lä men jag hoppas det brinner nu iaf.
En lärdom fick jag idag..
Trots plusgrader så finns inget vatten på kyrkogården men rosen håller sig fin idag o imorrn o det är huvudsaken.
En flaska vatten vid mildväder att ta med sig blev den lärdomen..

Har tagit upp en liten bit fläskfilé till middag.
Jag har glass o jordgubbar till efterrätt om jag vill ha..
Kanske blir en räkmacka strax innan 12 slaget..

Jag önskar er alla ett gott slut på 2012...
Å en god början på 2013...


Kommentarer

  1. Önskar dig med en trevlig kväll. Ja ditt år har varit med om massa tillsammans med dig. Jag har aldrig varit med om sådan sorg. Än, att någon gått bort ifrån mig. "bara" mormor o morfar men jag var inte så gammal då. Få se vad vi möter nästa år med. Gardiner ja. Mina åkte ut innan nyår nu till svarta paneler i köket :) 65.- för ett par hahahaha. Undra om de går sönder när det blåser och jag öppnar fönstret. Nä var rädd om dig nu, hörs nästa år :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Fasiken att vi ändå inte bodde närmare. Lite vuxet sällskap hade inte gjort ont den här kvällen. Lilleman sover sen strax innan åtta och Storasyster ligger i sin säng med en katt som sällskap...
    Ditt år kunde inte ha varit värre det är det enda jag är säker på, och vad nästa år bär på kan vi nog inte ens ana... Kanske lika bra det...
    Hoppas din kväll blir lite mysig iallafall, jag loggar in på datorn när Storsyster somnat..
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg