Festernas Fest..

... går av stapeln idag.
Den ädlaste av dom alla... :)
Jag pratar förståss om

NOBEL !!

Det vore nåt att få gå på !!
För det är ju DAMERNAS afton, inte tu tal om annat !!
Alla herrar med nåt undantag ser likadana ut i sina pingvinkostymer med div dekorativa utmärkelser men det är damerna som är färgsprakande.

För en mode o juvelintresserad person som jag är det en höjdpunkt.
Kronprinsessan var fantastisk i sin marinblå paljettklänning förra året som gravid.
Jag hoppas hon bär sitt stråldiadem ikväll, det är i mitt tycke det vackraste hon har.


Ikväll behagar ju Madeleine dyka upp, det har hon inte gjort de sista 2 åren.
I mina ögon en bortskämd överklasstjej..
Även om det sägs att hon jobbar för Sverige därborta så är det här hon ska vara.
Vi andra dödliga får fortsätta jobba även om vi blir bedragna, vi kan inte bara dra iväg.
Hennes fästman gör ju bort sig å det grövsta när han inte dyker upp en dag som denna.

Jag hoppas damerna bär svensk design ikväll, det borde vara regel tycker jag en afton som denna.
Vi har så fantastiska modeskapare här med Lars Wallin, Pär Engsheden, Göran Alfredsson m fl.
Både Victoria o Madeleine brukar ha svensk design men det är en skam för Silvia som sällan har det.

Jag hinner se lite av prisutdelningen men ska jag till gymmet som gymvärd så det får bli banketten lite senare.

En alldeles särdeles afton var det igår kväll !! :)
En sån AFTON~~~~
Stod endast 4 låtar på hela kvällen så idag är jag lätt trött i hela kroppen :)
Eftersom det var dansavslutning på en dansklubb så var det endast dansanta besökare o som vi dansade !!
Flera favoriter som jag inte dansat med på länge..
Å Kindbergs var som alltid lika bra !!
Alltid lika härligt glada o bjuder på sig själva !!

Dansade med J, ett superproffs fr Blekinge. 
Han tävlingsdansar med en tjej fr Kalmartrakten.
Han bara leker med en på dansgolvet..
Snurrar en hit å dit så till slut vet man inte vart man har arschlet vänt åt för håll :))

Jodå, det händer att jag tappar bort mig men det må va hänt, kul är det iaf !!
Å med tanke på att jag aldrig gått en danskurs så är jag inte så mycket sämre än de som var där igår..
Det är väl den yttersta finessen jag saknar kanske men jag hoppas det uppväger hur roligt man har.
Många strävar ef perfektionism o tappar glädjen i det när de är för seriösa.

Den dansklubben är (ö)kända för att inte "bjuda till" på dansgolvet.
Känner man dom inte personligen så bjuder dom inte upp, de dansar bara med varandra.
Men nu har jag dansat med en del av dom men man får nog bjuda upp själv men det var även öppen dans så det fanns ju några andra oxå.
Nu laddar vi om för Sannex på fre i Kalmar !!

Något snöig o småjobbig hemresa..
Snöade på fastlandet o här på Ö'a så blåste det..:(
Finns 2 ställen längs västra vägen som är extra utsatta o på ett ställe så hamnade jag i ett snörökmoln så allt försvann.
Lite obehagligt när det händer för man ser absolut ingenting.
Hem kom jag iaf..

Nu är det frukost härnäst, sen en riktig dusch.
Sköljde bara av mig igår kväll när jag kom hem.
Funderar på att kanske baka portionsbröd oxå..
Snön ryker utanför fönstren så det är nog inte så mycket annat att göra idag.

Middag idag blir Pasta tricolore o köttfärssås, jag har tacofärs över sen i lördags.
Lite lök o passerade tomater så är den klar..

HA EN BRA NOBEL MÅNDAG !!

Kommentarer

  1. Önskar dig s de samma, Jag jobbar i kväll/ natt så nobel får jag va utan.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Låter som om du hade en bra dag igår. Härligt!! Mannen min är inte hemma så jag skall också se banketten!! Vill se vackra klänningar och smycken. och häckla andra...

    SvaraRadera
  3. Ja den där Madde är ju helt oseriös. Hon kunde få vara utan pengar tycker jag eftersom hon gör typ ingenting av vikt.

    SvaraRadera
  4. Härligt att läsa att du hade en så trevlig kväll i går - och att du kom väl hem... Hoppas kvällens nobelfest var bra, jag följer inte den..

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg