En sån kväll....



...... till underbara Sannex !!!
Dom är bara BÄST !!
Dom är alla såå otroliga duktiga både sångmässigt o musikaliskt!!
Men speciellt Andreas..
Hans röst är gudabenådad tror jag !!
Å han e helt grym på gitarren oxå !!

De startade upp med låten "På väg söderut" o den satte tonen för resten av kvällen.
Rock'n'roll all night looooong !! :)
Keep on dancing folks~~~
Stod bara still TVÅ låtar på hela kvällen :)

De gjorde en helt makalös, knivskarp version av "Folsom prison blues" av "The man in black", Johnny Cash.
Där kom verkligen Andreas gitarrspel fram.
De (Andreas) gjorde även en suverän version av Bette Midler's "The rose.."
o Smokeys "When the night stood still.."
Får innerligt hoppas hans (Andreas) stämbandsingrepp går bra så vi får höra hans röst i många år till.

Fick en riktig helvetesresa hem.. :((
Körde fast mig på en raksträcka 7 km sö Borgholm, den s k Strandtorpsrakan, 3 km lång.
Den hårda vinden hade drivit upp mängder av snö på vägbanan bitvis, det finns inte så mycket som en endaste enbuske som läar av, bara ett taggtrådsstängsel å det är inte mycket...
Å med min lilla skokartong till bil så kom jag inte längre..
Efter ett tag så fick jag se billysen fr Borgholmshållet så då kom det 3 bilar.
2 körde förbi men en stannade..

Han skottade undan snön en del så jag fick lite fäste med bakdäcken o så fick jag gunga loss bilen, o få över den i hans gamla hjulspår så jag kom framåt.
Så jag körde på fel sida av vägen en bra bit men det är ju inte direkt som rusningstid i New York på den vägsträckan en natt i dec..
Höll på å fastna igen i slutet av den raksträckan men då var det att växla ner o gasa..

Så jag tog mig hem till slut...
Men telen har gått varm hela morgonen så nån sovmorgon har det inte blivit..
Fick sms av ansvarig på gymmet så jag fick springa över dit i ett ärende alldeles nyss.

Hade funderingar på dans i Växjö ikväll men ef nattens händelser så avstår jag.
Förvisso så är det regnblandad snö nu o snön blir tung o driver inte igen men det räcker med eskapader för denna helgen.
Har öppnat en ny krog här i stan, dom har grillbuffé för 139 kr/pers så jag funderar på att gå dit ikväll.

Men nu ska jag ha frukost.....

HA EN SKÖN LÖRDAG !!


Kommentarer

  1. Oj vilken natt, tur att du fick hjälp! Ha en skön Lördag!

    SvaraRadera
  2. Ja fy....vilken tur att någon kom : )Stanna hemma ikväll och njut av danskvällen igår i repris i minnet ; ) dottern fick inte köra iväg idag. Hon skulle ha övning några mil bort... jag är glad att vi bestämde att hon ej skulle åka... snöar och blåser massor.
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  3. Men snälla du vad hemskt! Och att det for förbi två bilar... Ynkligt!
    Skönt att du kom hem i alla fall. Och att du slapp lämna bilen på plats.
    Jag tycker absolut att du skall gå på den där nya krogen ikväll.
    Det kanske är någon mening med det. (Blink)
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  4. Såna där snödrivor e inte kul, tur att det kom ngn som hjälpte dig.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  5. Kul att din kväll var bra - mindre kul med snöoväder men gott att allt gick vägen och att du kom välbehållen hem!
    Tycker också du ska ta dig en sväng till nya krogen, alltid roligt med nåt nytt ...
    Jag ska på Lundellkonsert och hoppas snöfallet som härjar här just nu avtar innan kvällen :)
    Ha det finfint!/Mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg