Man vs Kvinna....


Lite kul måndagsläsning:
Om du är som de flesta människor, tänker du kanske inte så mycket på
vanliga, triviala ting. MEN vad du kanske inte vet är att många av dessa
saker har ett kön.
Till exempel:

1. Fryspåsar - 
Manliga eftersom de håller inne med allting, men går att
se rakt igenom.

2. Kopieringsmaskiner - 
Kvinnliga, eftersom de, när de väl stängts av, tar en stund att värma upp igen. De är effektiva reproduktionsapparater om man trycker på rätt knappar, om man inte gör det kan helvetet braka lös...

3. Däck - 
Manliga eftersom de ofta tappar greppet när de blir gamla och
ofta är för uppblåsta.

4. Luftballonger - 
Manliga eftersom du måste sätta en blåslampa under den för
att det ska bli nån fart på den, sen är det förstås det där med varmluft...

5. Tvättsvampar - 
Kvinnliga eftersom de är mjuka och kramvänliga och
lätt binder en massa vatten...

6. Webbsidor - 
Kvinnliga eftersom de får så många träffar...

7. Tunnelbanan -
Manlig eftersom den använder samma gamla ställen att
plocka upp folk på...

8. Timglas - 
Kvinnliga eftersom vikten med tiden hamnar i nedre delen...

9. Hammare -
Manlig eftersom den inte har utvecklats mycket de senaste
5000 åren, men den är händig att ha hemma.

10. Fjärrkontroll -
Kvinnlig .....HA ! ! !
Du trodde säkert att den
skulle vara manlig, MEN tänk på att den skänker mannen glädje, han skulle
vara helt 'lost' utan den och, trots att han inte alltid vet vilka knappar
han ska trycka på, så fortsätter han försöka!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kanske jag lyckats frammana ett litet leende såhär i den gråa måndagen... :)
Vaknade till strömavbrott IGEN...
Har inte en aning om hur länge det varit borta men den återkom ef ca 10 min..
Så när jag ätit frukost får jag springa över till gymmet o sätta på tv o radio igen, det behöver ju inte ta flera timmar denna gg när jag nu vet om det.

Halsen är inte min kompis idag.. :(
Började kännas "sträv" igår å inte är det bättre idag :(
Hade tänkt köra för fullt på gymmet denna veckan men vi får se...

Ska jobba ensam för 1a gg ikväll o så på tors oxå.
Ons är det skolavslutning kl 17 i kyrkan.
Dom har lagt det kvällstid sista åren o det är så jättemysigt.
Dels kan fler föräldrar vara med o sen slipper ju barna gå till skolan bara för att gå till kyrkan på torsdagen.

Min allra, allra sista julavslutning i kyrkan...
Lite vemodigt faktiskt...
Nästa år går han i högstadiet o då är avslutningen på skolan.
Här har dom ännu julavslutning i kyrkan men det är väl bara en tidsfråga..
Är så less på att gamla traditioner inte får vara kvar pga av mångkulturell blandning av folk.
Så vitt jag vet har ingen människa dött av att gå till kyrkan vid jul o sommaravslutning.
Så vitt jag vet som icke troende kristen så finns det bara en Gud, han kallas bara vid olika namn.

Å jag tror Han är överseende med att olika trosuppfattningar blandas på samma ställe, oavsett om det är i en kyrka el ej...
Kan man inte som utövare av annan religion 2 ggr/år ha överseende med det o låta sina barn följa med sina klasskompisar så är det för bedrövligt...

Nu är det frukost, sen ska en sats müsli rostas, burken e tom som Sahara's öken är på snö...
Skjutsa mamma, helst hinna med ett pass på gymmet o sen dra igång julstädningen å så jobba till kvällen...

HA EN BRA DAG !!!






Kommentarer

  1. Jo du fick till ett leende hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! jag skrattar så jag nästan måste springa på toa...

    Håller med dig fullkomligt vad det gäller våra traditioner.

    Mina barn fick inte hissa den svenska flaggan när dom slutade nian.

    Och igår så berättade min lille syster att dom inte fick vara pepparkaksgubbar på hennes söners dagis. Sorgligt...
    Jag har oxå gjort ett inlägg om något liknande.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  3. Ja, du fick faktiskt fram ett välbehövligt leende från mig. Tack för kommentar om sonen - tror det är något lättare för barn att ha njursten, men inte fan är det kul :-( Hoppas bara att det är rätt diagnos nu, så vi vet vad vi ska göra åt det.

    SvaraRadera
  4. hahaha den var ny för mig, kul!
    Ja du detta med kyrkan, varför göra så stor sak av det? Man kan väl få göra som man vill.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg